69
Medycyna
CeDeWu
Komunikacja marketingowa na rynku farmaceutycznym
Implikacje teoretyczne i wyzwania dla praktyki
Wydawnictwo:
CeDeWu
Oprawa: miękka
69,00 zł
Cena rekomendowana: 77,00 zł
Cena okładkowa/rekomendowana przez wydawcę/producenta.
Produkt chwilowo niedostępny
Powiadom o dostępności
Kup teraz,Zapłać za 30 dni
Opis
Komunikacja marketingowa przedsiębiorstw działających na rynku farmaceutycznym – podejmując się przekazywania na rynek informacji niezbędnych pacjentom w procesie wyboru i zakupu produktów farmaceutycznych, zaspokajających najważniejszą potrzebę człowieka, jaką jest zdrowie – wymaga szczególnych kompetencji.
Na jej specyfikę wpływa głównie różnorodność kategorii produktów: leków Rx (wydawanych na receptę), leków z ograniczoną możliwością zakupu, leków OTC (wydawanych bez recepty) oraz suplementów diety i dermokosmetyków (nabywanych przez konsumentów podobnie jak inne produkty). Poszczególne kategorie z kolei podlegają regulacjom prawnym, które m.in. ograniczają możliwość stosowania określonych form i narzędzi komunikacji marketingowej, w zależności od tego, jakiej kategorii produktu dotyczy przekaz. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na specyfikę komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym są względy etyczne. Bywa, że powodują one odmienną ocenę zachowań podmiotów uczestniczących w procesie komunikacji.
W książce przeanalizowano następujące zagadnienia:
- procesy komunikacji marketingowej w kontekście zmian społeczno-technologicznych
- uwarunkowania oraz proces tworzenia strategii komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym
- narzędzia komunikacji marketingowej wykorzystywane na rynku leków bez recepty, suplementów diety i dermokosmetyków, a także w procesie sprzedaży leków na receptę
- wyzwania stojące przed komunikacją marketingową w branży farmaceutycznej
- dobre praktyki w komunikowaniu się z rynkiem podmiotów farmaceutycznych (studium przypadków).
Autorki podkreślają potrzebę odpowiedzialnej komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym, wskazując na ważną rolę branży farmaceutycznej w systemie ochrony zdrowia, a co za tym idzie – odpowiedzialność jej podmiotów za zdrowie publiczne.
Na jej specyfikę wpływa głównie różnorodność kategorii produktów: leków Rx (wydawanych na receptę), leków z ograniczoną możliwością zakupu, leków OTC (wydawanych bez recepty) oraz suplementów diety i dermokosmetyków (nabywanych przez konsumentów podobnie jak inne produkty). Poszczególne kategorie z kolei podlegają regulacjom prawnym, które m.in. ograniczają możliwość stosowania określonych form i narzędzi komunikacji marketingowej, w zależności od tego, jakiej kategorii produktu dotyczy przekaz. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na specyfikę komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym są względy etyczne. Bywa, że powodują one odmienną ocenę zachowań podmiotów uczestniczących w procesie komunikacji.
W książce przeanalizowano następujące zagadnienia:
- procesy komunikacji marketingowej w kontekście zmian społeczno-technologicznych
- uwarunkowania oraz proces tworzenia strategii komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym
- narzędzia komunikacji marketingowej wykorzystywane na rynku leków bez recepty, suplementów diety i dermokosmetyków, a także w procesie sprzedaży leków na receptę
- wyzwania stojące przed komunikacją marketingową w branży farmaceutycznej
- dobre praktyki w komunikowaniu się z rynkiem podmiotów farmaceutycznych (studium przypadków).
Autorki podkreślają potrzebę odpowiedzialnej komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym, wskazując na ważną rolę branży farmaceutycznej w systemie ochrony zdrowia, a co za tym idzie – odpowiedzialność jej podmiotów za zdrowie publiczne.
Szczegóły
Tytuł
Komunikacja marketingowa na rynku farmaceutycznym
Podtytuł
Implikacje teoretyczne i wyzwania dla praktyki
Autor
Wydawnictwo
Rok wydania
2020
Oprawa
miękka
Ilość stron
296
Format
16,5 x 23,5 cm
Języki
polski
ISBN
9788381023535
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788381023535
Dodałeś produkt do koszyka
Komunikacja marketingowa na rynku farmaceutycznym
69,00 zł
Recenzje