37.8
Socjologia
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Konsumowanie życia
Opis
Wraz z nadejściem ery płynnej nowoczesności społeczeństwo producentów przekształca się w społeczeństwo konsumentów. Człowiek odgrywa w nim równocześnie dwie role: potencjalnego nabywcy, a zatem przedmiotu marketingowych zabiegów, oraz potencjalnego towaru, poszukującego nabywców. Obie role grane są w przestrzeni społecznej określanej mianem rynku. Warunkiem uzyskania dostępu do dóbr społecznych (przedmiotów osobistej konsumpcji, a także uznania i pozycji społecznej) jest zdobycie wartości rynkowej, a więc popytu na walory własne. Utowarowienie relacji międzyludzkich i poddanie ich regułom rynku towarowego, a nie wzrost aktywności konsumpcyjnej i jej awans w całokształcie czynności życiowych, jest cechą definiującą społeczeństwo konsumentów i kultury konsumeryzmu.W tej książce Zygmunt Bauman, oryginalny analityk współczesnych wzorów i strategii życiowych, bada wpływ postaw konsumpcyjnych na wzory zachowań w różnych, na pozór niepowiązanych z sobą, aspektach życia społecznego, takich jak współczesna praktyka polityczna i demokratyczna, podziały i uwarstwienie społeczne, wspólnoty i związki partnerskie, budowa tożsamości, wytwarzanie i użytkowanie czy wreszcie preferowanie określonych wartości. Głównymi tematami tej błyskotliwej książki są wpływ światopoglądu i wzorów zachowań inspirowanych i kształtowanych przez rynki towarowe na sieć stosunków międzyludzkich oraz źródła uraz, protestów i oporu wobec tego wpływu.
Szczegóły
Tytuł
Konsumowanie życia
Autor
Bauman Zygmunt
Wydawnictwo
Seria
Cultura
Wydanie
1
Rok wydania
2016
Oprawa
Miękka
Ilość stron
162
Format
15.0x23.0cm
Języki
polski
ISBN
9788323325727
Liczba tomów
1
Język oryginału
angielski
Tłumacze
Wyrwas-Wiśniewska Monika
Tytuł oryginału
Consuming Life
Rodzaj
Książka
EAN
9788323325727
Data premiery
2009-02-26
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Dodałeś produkt do koszyka

Konsumowanie życia
37,80 zł
Recenzje