34.26
Socjologia
Śląsk
Konsumpcja konsument i społeczeństwo konsumpcyjne we współczesnym świecie
Wydawnictwo:
Śląsk
Oprawa: Miękka
Opis
Biorąc pod uwagę złożoność zjawiska konsumpcji i potrzebę interdyscyplinarnego podejścia przy jego badaniu w niniejszej monografii zamierzam skoncentrować się na następujących celach poznawczych. Po pierwsze ? chciałbym ukazać konsumpcję jako zjawisko społeczne i wynikające stąd implikacje praktyczne dla funkcjonowania jednostki i społeczeństwa. Po drugie ? wskazać na perspektywę kulturowego kontekstu konsumpcji, jako propozycji badawczej. Po trzecie ? ukazać złożoność socjologicznych uwarunkowań konsumpcji. Po czwarte ? ukazać powiązania między konsumentem, konsumpcjonizmem a społeczeństwem konsumpcyjnym. Wreszcie po piąte ? wskazać na najważniejsze kierunki rozwoju konsumpcji i jej ograniczenia.Przedstawiony zakres tematyczny i sformułowane cele wyznaczają problematykę badawczą, którą ilustrują następujące pytania badawcze: jakie przesłanki decydują o charakterze kategorii społeczno-ekonomicznej konsumenta? Co zdecydowało o przeistoczeniu się ?spożywców? w kategorię konsumentów? W jaki stopniu czynniki społeczne i kulturowe wpłynęły na rozwój konsumpcji? Jakie uwarunkowania wpłynęły na rozwój społeczeństwa konsumpcyjnego? W jakim stopniu konsumpcjonizm stał się dominującą ideologią społeczeństwa konsumpcyjnego? Jakie są granice rozwoju konsumpcji?
Szczegóły
Tytuł
Konsumpcja konsument i społeczeństwo konsumpcyjne we współczesnym świecie
Autor
Felicjan Bylok
Wydawnictwo
Rok wydania
2016
Oprawa
Miękka
Ilość stron
266
Format
16.0x23.0cm
Języki
polski
ISBN
9788371647680
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788371647680
Dodałeś produkt do koszyka
Konsumpcja konsument i społeczeństwo konsumpcyjne we współczesnym świecie
34,26 zł
Recenzje