16.31
Marketing i ekonomia
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
Krótka teoria tarcz podatkowych
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
Oprawa: Miękka
16,31 zł
Cena rekomendowana: 38,00 zł
Cena okładkowa/rekomendowana przez wydawcę/producenta.
Wysyłka: 1 - 3 dni robocze
+ czas dostawy
+ czas dostawy
Zapłać za 30 dni
Opis
Szczególnymi cechami współczesnych czasów są narastająca niepewność i zmienność niepewność potęgowana pandemią i okrucieństwem okresu niewiadomego. W takich warunkach miała medialną premierę tarcza podatkowa, zarówno ta mająca chronić przedsiębiorstwa w dobie kryzysu epidemicznego, jak i istotniejsza, która ma swe źródło w elementarnej teorii finansów przedsiębiorstwa. Czym zatem jest tarcza podatkowa? Jakie jest jej miejsce w teorii finansów przedsiębiorstwa i teorii podatków? Nie ulega wątpliwości, że krótka teoria tarcz podatkowych pozwoli na ukazanie jej właściwego obrazu, który nie będzie jedynie szkicem z medialnych przekazów o łagodzeniu skutków pandemii COVID-19. Ten szkic, błędny rysunek, wynika przede wszystkim z niedostrzegania podmiotowości firmy, jej organizacji, a przede wszystkim prezentowania tarcz w oderwaniu od zjawisk podatkowych i teorii finansów przedsiębiorstwa.
Podatki są stałą częścią życia finansów przedsiębiorstwa gwarantującą jego byt, trwanie i rozwój, w związku z tym tarcze podatkowe powinny ryzyko i niepewność stopować, odrobinę neutralizować. Z dużej zmienności i niepewności norm prawa podatkowego wynika jednak, że ta rola tarcz podatkowych jest ograniczana, dlatego też celem niniejszego opracowania jest wskazanie ich istoty oraz przedstawienie zarysu teorii, przede wszystkim w odniesieniu do rzeczywistych elementów funkcjonowania podmiotów gospodarczych w Polsce, kształtowanych przez system podatkowy.
Ze wstępu
Podatki są stałą częścią życia finansów przedsiębiorstwa gwarantującą jego byt, trwanie i rozwój, w związku z tym tarcze podatkowe powinny ryzyko i niepewność stopować, odrobinę neutralizować. Z dużej zmienności i niepewności norm prawa podatkowego wynika jednak, że ta rola tarcz podatkowych jest ograniczana, dlatego też celem niniejszego opracowania jest wskazanie ich istoty oraz przedstawienie zarysu teorii, przede wszystkim w odniesieniu do rzeczywistych elementów funkcjonowania podmiotów gospodarczych w Polsce, kształtowanych przez system podatkowy.
Ze wstępu
Kraj produkcji: Polska
Producent:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
Mickiewicza 64
71-101 Szczecin (Polska)
tel: 914442009
email: [email protected]
Szczegóły
Tytuł
Krótka teoria tarcz podatkowych
Autor
Wydawnictwo
Rok wydania
2021
Oprawa
Miękka
Ilość stron
130
Format
B5
ISBN
9788379724697
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788379724697
Dodałeś produkt do koszyka
Krótka teoria tarcz podatkowych
16,31 zł
Recenzje