21.04
Socjologia
Katedra Wydawnictwo Naukowe
Książka jako towar książka jako znak
Studia z socjologii literatury
21,04 zł
Cena rekomendowana: 30,00 zł
Cena okładkowa/rekomendowana przez wydawcę/producenta.
Produkt chwilowo niedostępny
Powiadom o dostępności
Kup teraz,Zapłać za 30 dni
Opis
Książka o rynku wydawniczym w Polsce ostatnich kilku lat. Stanowi zarys zagadnień i próbę wytyczenia kierunków, w których powinna podążać współczesna socjologia literatury.Książka Marcina Rychlewskiego stanowi śmiałą i nowatorską próbę rewitalizacji tradycyjnej socjologii literatury, dostosowanej na potrzeby współczesnego rynku wydawniczego. [...] Do najciekawszych wątków książki należy zaliczyć redefinicję obiegów literackich (traktowanych jako obiegi książkowe) oraz koncepcję odbiorcy, będącego zarazem empirycznym czytelnikiem, konsumentem, a nierzadko również internetowym recenzentem. Na uwagę zasługuje także analiza reklamowych not wydawniczych, stanowiących rodzaj interpretacji i będących jednocześnie swoistą manipulacją ze strony wydawców, kształtującą coś, co autor nazywa prerecepcją. Marcin Rychlewski wprowadza również dwa niezwykle kluczowe pojęcia: pasma przenoszenia i pasma estetycznego, wskazując na wzajemną korelację obydwu pasm w procesie kreowania sukcesu komercyjnego książki. Polemizuje ponadto ze słynną tezą Marshalla McLuhana o końcu epoki słowa drukowanego. Okazuje się, że jest wprost przeciwnie. Mimo że żyjemy w kulturze mediów elektronicznych, słowo drukowane nie zostało wcale całkowicie zdetronizowane (prof. Bogumiła Kaniewska).
Szczegóły
Tytuł
Książka jako towar książka jako znak
Podtytuł
Studia z socjologii literatury
Autor
Wydawnictwo
Seria
Rok wydania
2013
Oprawa
Miękka
Ilość stron
202
Format
12.0x19.5cm
Języki
polski
ISBN
9788363434113
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788363434113
Data premiery
2013-09-10
Dodałeś produkt do koszyka
Książka jako towar książka jako znak
21,04 zł
Recenzje