Kształcenie słuchu klasa 5
Opis
zawarte w książce:
Powtórzenie - Gamy durowe (majorowe): C-dur, G-dur, D-dur, F-dur, B-dur.
Powtórzenie - Gamy molowe (minorowe): a-moll, e-moll, h-moll, d-moll, g-moll.
Powtórzenie - Interwały.
Trójdźwięki - Przewroty trójdźwięków: Postać zasadnicza; I przewrót; II przewrót.
Dominanta septymowa: D7 w gamach durowych; Rozwiązanie D7 w gamach durowych; D7 w gamach molowych; Rozwiązanie D7 w gamach molowych.
Gama A-dur.
Tonacja utworu - Tonacja utworu durowego.
Gama fis-moll.
Tonacja utworu molowego.
Regularny podział wartości rytmicznych: w dwudzielnym układzie wartości rytmicznych, w trójdzielnym układzie wartości rytmicznych.
Gama Es-dur.
Nieregularny podział wartości rytmicznych: w dwudzielnym układzie wartości rytmicznych, w trójdzielnym układzie wartości rytmicznych.
Gama c-moll.
Metrum - Miara metryczna - Takt - Oznaczenie taktowe: Takty proste; Takty złożone: regularne, nieregularne.
Rodzaje półtonów: Półton diatoniczny; Półton chromatyczny.
Podwójne znaki chromatyczne.
Enharmonia.
Ćwiczenia alterowane.
Ćwiczenia poza systemem dur-moll.
Chromatyzacja gam durowych (majorowych): regularna, nieregularna.
Grupowanie wartości rytmicznych w taktach prostych: Takty ćwierćnutowe, ósemkowe, półnutowe, szesnastkowe.
Interwały charakterystyczne w gamach do 3 znaków: Tryton; Sekunda zwiększona - Septyma zmniejszona.
Grupowanie wartości rytmicznych w taktach złożonych: w taktach złożonych regularnych; Takty: ćwierćnutowe, ósemkowe, półnutowe, szesnastkowe.
Grupowanie wartości rytmicznych w taktach złożonych nieregularnych: Takty ćwierćnutowe; Takty ósemkowe.
Przewroty trójdźwięków triady harmonicznej w gamach do 3 znaków.
Dominanta septymowa w gamach do 3 znaków.
Recenzje