34.8
Pedagogika
WAM
Kształtowanie profesjonalnej gotowości pedagogów
Wydawnictwo:
WAM
Oprawa: Miękka
Opis
W warunkach kryzysu społeczno-ekonomicznego szczególnego znaczenia nabiera efektywna działalność nauczycieli w przygotowaniu młodzieży do życia i pracy. Najpierw jednak przygotowanie kandydatów na nauczycieli w szkołach wyższych powinno posłużyć ich późniejszej działalności pedagogicznej. Tymczasem oceny owego przygotowania formułowane są powszechnie jako ?niewystarczające?, ?powierzchowne?, ?sformalizowane? itp. Ponadto w trudnych sytuacjach społecznych i pedagogicznych tracimy z oczu istotny problem jakości przygotowania wysokokwalifikowanych kadr do zawodu nauczycielskiego. Dlatego naukowe poznawanie osobowości i działalności pedagogicznej studenta-kandydata na nauczyciela oraz opracowywanie na tej podstawie systemu kształtowania jego profesjonalnej gotowości są w obecnych warunkach szczególnie aktualne zarówno dla nauki, jak i praktyki pedagogicznej. Powstało już wiele prac monograficznych z pedeutologii, stale też rozszerza się krąg badaczy problematyki z owej dyscypliny. Mimo to przedwczesne byłoby stwierdzenie, iż w ostatnich latach zaznaczył się wystarczająco wyraźny postęp w opracowywaniu teorii przygotowania pedagogicznego, szczególnie w poznawaniu prawidłowości profesjonalnego kształcenia i wychowania przyszłych nauczycieli. Obserwowane ożywienie badań z zakresu pedeutologii nie odpowiada jeszcze w pełni ani wymogom nauk pedagogicznych ani potrzebom społecznym. Dostrzec bowiem można wyraźną lukę w stawianiu i rozwiązywaniu problemów kształtowania profesjonalnej osobowości studentów w procesach rozwoju osoby przyszłego nauczyciela przez wykorzystanie najnowszej wiedzy psychologicznej i socjologicznej.
Okazuje się, że na drodze do konstruowania naukowej teorii kształcenia pedagogicznego trzeba rozwiązać jeszcze wiele istotnych problemów, wśród których - jak sądzę - interesujące nas zagadnienie zajmuje jedną z ważniejszych pozycji. Tymczasem metodyka kształtowania profesjonalnej gotowości przyszłego nauczyciela w szkole wyższej nie została dotąd pedagogicznie zastosowana, choć potrzeby w tym zakresie są coraz wyraźniejsze.
ze Wstępu
Okazuje się, że na drodze do konstruowania naukowej teorii kształcenia pedagogicznego trzeba rozwiązać jeszcze wiele istotnych problemów, wśród których - jak sądzę - interesujące nas zagadnienie zajmuje jedną z ważniejszych pozycji. Tymczasem metodyka kształtowania profesjonalnej gotowości przyszłego nauczyciela w szkole wyższej nie została dotąd pedagogicznie zastosowana, choć potrzeby w tym zakresie są coraz wyraźniejsze.
ze Wstępu
Szczegóły
Tytuł
Kształtowanie profesjonalnej gotowości pedagogów
Autor
Duraj-Nowakowa Krystyna
Wydawnictwo
Wydanie
2
Rok wydania
2011
Oprawa
Miękka
Ilość stron
252
Format
15.5x23.5cm
Języki
polski
ISBN
9788375056716
Rodzaj
Książka
EAN
9788375056716
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwo WAM
Dodałeś produkt do koszyka

Kształtowanie profesjonalnej gotowości pedagogów
34,80 zł
Recenzje