50.56
Książki
Wydawnictwo Naukowe UAM
Kultura, media i społeczeństwo w czasie pandemii Covid-19
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Naukowe UAM
Oprawa: Miękka
Opis
Pandemia zaktualizowała problemy, o których sądziliśmy, że przeszły już do przeszłości. Ukazała kruchość naszej egzystencji i ułudę bezpieczeństwa, które gwarantuje technologia. Zapewne szereg procesów, które zachodzą w czasie pandemii, będzie miało znaczący wpływ na naszą przyszłość. Zdominowanie dyskursu o pandemii przez nauki medyczne, co jest zrozumiałe w świetle zagrożenia zdrowia i życia, jakie ona ze sobą niesie, stwarza wrażenie, że humanistyka jest bezradna. Niniejszą książką próbujemy temu zaprzeczyć; na pracę składają się teksty, które z pozycji humanistyki przedstawiają i interpretują przykłady kulturowych reakcji na pandemię covid-19. Nie jest to zatem praca o wirusie i chorobie, którą wywołuje a raczej zbiór relacji na temat człowieka i jego kultury rozumianej jako narzędzie oswajania z tym co nowe, inne i często (jak w tym wypadku) przerażające.
Szczegóły
Tytuł
Kultura, media i społeczeństwo w czasie pandemii Covid-19
Wydawnictwo
Rok wydania
2022
Oprawa
Miękka
Ilość stron
368
Języki
polski
ISBN
9788323240204
Redakcja
Bednarczuk Arkadiusz
Redakcja
Walczak Karol
Rodzaj
Książka
EAN
9788323240204
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwo Naukowe UAM
Dodałeś produkt do koszyka

Kultura, media i społeczeństwo w czasie pandemii Covid-19
50,56 zł
Recenzje