24.64
Judaika
Universitas
Lekcja (nie)obecności
Dziedzictwo polsko-żydowskie w edukacji polonistycznej
24,64 zł
Cena rekomendowana: 32,50 zł
Cena okładkowa/rekomendowana przez wydawcę/producenta.
Wysyłka: 1-3 dni robocze
+ czas dostawy
+ czas dostawy
Zapłać za 30 dni
Opis
Jak uczyć patriotyzmu, który jest ?oparty na odpowiedzialności za wspólnotę, niewykluczający nikogo, krytyczny wobec historii i zachowujący szacunek dla dziedzictwa przodków? (Jerzy Nikitorowicz)? Gdzie we współczesnej edukacji polonistycznej znaleźć miejsce dla dziedzictwa polsko-żydowskiego jako znaczącego elementu polskości? Czy w trudnej sytuacji społeczno-politycznej Europy i świata w XXI wieku odrabiamy lekcję daną nam przez historię w wieku XX?Niniejsza książka to swoista kontynuacja rozpoznań poczynionych przez autorkę w poprzedniej rozprawie, odnosząca się do kulturowej teorii narodu jako bardziej inkluzyjnej niż teoria etniczna. Doświadczenia Agnieszki Kani z realizacji projektów edukacyjnych (także międzynarodowych) i twórcze podejście do osiągnięć dydaktyki zagranicznej (głównie amerykańskiej) zaowocowały szczególnie obficie w tych fragmentach książki, które wprowadzają praktyczną wizję edukacji na wskroś humanistycznej, budującej wizerunek człowieka zdolnego wznieść się ponad identyfikację narodową. Fundamentem takiej edukacji Autorka czyni ? dostępne wszak uczniom i afirmowane przez nich ? przeświadczenie o naturalnej, przyrodzonej nam wszystkim różnorodności, odmienności ludzi. Kluczowe dla tej filozofii edukacji jest rozpoznanie, że kategoria ?inności? dotyczy w pierwszym rzędzie nas samych, a jej świadomość pozwala na otwarcie się na drugiego człowieka i pozbycie się lęku.Witold Bobiński SPIS TREŚCI? WprowadzenieOD TOŻSAMOŚCI ?NARODOWEJ? DO ?KULTUROWEJ?? Tożsamość narodowa a tożsamość kulturowa? Tożsamość wielokulturowa w praktyce? ?Inni? to przede wszystkim my? Polska ? ojczyzna Polaków i Żydów?? Wyzwania wielokulturowości dzisiajDZIEDZICTWA POLSKO-ŻYDOWSKIEGO NA LEKCJI OBECNOŚĆ OBOWIĄZKOWA? Palimpsest?? ?Zło bierze się z gadania? lub? z milczenia. Językowy obraz relacji polsko-żydowskich i jego konsekwencje dla współczesności? Kultura żydowska i relacje z innością w młodszych klasach szkoły podstawowej? W poszukiwaniu inspiracji? Edukacja pozalekcyjnaHOLOKAUST A EDUKACJA NA MIARĘ XXI WIEKU? Jak rzucić wieniec zielony na grób wykopany w powietrzu? O sposobach ?zapisywania Zagłady? i nowej ?bibliotece Shoah?? Jak uczyć o Holokauście?? Ogniska poglądów. Propozycja amerykańska w polskiej wersji? Casus Sprawiedliwych, czyli praca wychowawcza? Na czym polega i jaką ma wartość ?rozmowa w milczeniu?. Opowiadania Idy Fink? Film Biegnij, chłopcze, biegnij, czyli łagodne wprowadzenie w temat? W stronę edukacji globalnejPROBLEMY POLSKIEJ PAMIĘCI ZBIOROWEJ? Co i jak pamiętają Polacy, a o czym pamiętać nie chcą? Na pozornym marginesie. Powojenna wizja historii? Dziedzictwo polsko-żydowskie ? więcej pytań niż odpowiedzi? Współcześni Polacy wobec ?obcych?? Podsumowanie, czyli lekcja (nie) do odrobienia?? AneksKaren Shawn, Ogniska poglądów. O paleniu książek przez nazistów w 1933 roku, przeł. Marianna Szumal, red. i adapt. Agnieszka KaniaMarianna Szumal, ?Ogniska poglądów?. Przygotowanie uczniów szkoły podstawowej do odbioru tekstów na temat Holokaustu. Eksperyment dydaktycznyMałgorzata Kulik, Klaudia Mucha, ?To wszystko jest antysemicką legendą??. Przełamując stereotyp Żyda? Bibliografia i omawiane pozycje literackie (wybór)? Indeks nazwisk
Szczegóły
Tytuł
Lekcja (nie)obecności
Podtytuł
Dziedzictwo polsko-żydowskie w edukacji polonistycznej
Autor
Wydawnictwo
Wydanie
1
Rok wydania
2017
Oprawa
Miękka ze skrzydełkami
Ilość stron
212
Format
13.6x20.4
Języki
polski
ISBN
9788324231331
Numer tomu
28
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788324231331
Dodałeś produkt do koszyka
Lekcja (nie)obecności
24,64 zł
Recenzje