47
Nauka o języku
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
Leksykalno-pragmatyczne aspekty komunikowania się w mediach
(na przykładzie wybranych audycji Radia
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
Oprawa: Twarda
Opis
Publikacja składa się ze wstępu, z dwóch rozdziałów teoretycznych, rozdziału prezentującego cel, materiał i metodologię badań, trzech rozdziałów analitycznych oraz zakończenia, bibliografii, spisu tabel i streszczenia w języku angielskim.Punktem wyjścia do rozważań lingwistycznych są dwa obszerne rozdziały teoretyczne. W pierwszym z nich pt. Radio na tle innych środków masowego przekazu przedstawiam podstawowe zagadnienia komunikacji medialnej. Określam również, jak należy interpretować kategorie nadawcy, odbiorcy oraz komunikatu w środkach masowego przekazu. Szczególną uwagę zwracam na podobieństwa i różnice pomiędzy poszczególnymi typami przekazów medialnych, na których tle wyodrębniam specyficzne cechy audycji radiowych. W dalszej części rozdziału zamieszczone są najważniejsze informacje z historii radia jako jednego z mediów publicznych: od początków komunikacji radiowej na świecie, poprzez dzieje radia w Polsce, aż do opisu działalności Radia Szczecin.Drugi rozdział pracy to przegląd badań nad językiem w radiu w literaturze polskojęzycznej. Ta część pracy została podzielona na trzy podrozdziały. W pierwszym z nich przedstawiam opracowania normatywno-poprawnościowe, drugi obejmuje publikacje teoretyczno-metodologiczne, w trzecim natomiast zamieszczam przegląd badań pragmalingwistycznych nad językiem w radiu. Wychodzę z założenia, że języka w radiu (podobnie jak języka w prasie, telewizji i internecie) nie należy rozpatrywać jako odrębnego od polszczyzny ogólnej. Stanowi on jej specyficzną odmianę, której cechy wyszczególniam w dalszych częściach rozprawy. Ze wstępu
Szczegóły
Tytuł
Leksykalno-pragmatyczne aspekty komunikowania się w mediach
Podtytuł
(na przykładzie wybranych audycji Radia
Autor
Agnieszka Szlachta
Wydawnictwo
Wydanie
1
Rok wydania
2017
Oprawa
Twarda
Ilość stron
271
Format
15.5x21.5cm
Języki
polski
ISBN
9788379721221
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788379721221
Dodałeś produkt do koszyka
Leksykalno-pragmatyczne aspekty komunikowania się w mediach
47,00 zł
Recenzje