41.9
Socjologia
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Media powszednie
Środki komunikowania masowego i szerokie paradygmaty medialne w życiu codziennym Polaków u progu XXI wieku
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Oprawa: Miękka
Opis
Infosferę współczesnego człowieka kształtują dzisiaj szerokie paradygmaty medialne: infotainment, edutainment, democratainment, tabloidyzacja i melodramatyzacja, a także przystosowanie zawartości mediów do męskiej i kobiecej bazy rodzajowej oraz podporządkowanie treści i form przekazów medialnych potrzebom rynku reklamowego, czyniące z reklamy główną zawartość środków komunikacji masowej i ostateczny punkt odniesienia dla wszystkich innych tekstów w mediach. Ta książka jest próbą opisu funkcjonowania w polskich mediach tych zjawisk, które nie tylko organizują treść i formy komunikacji społecznej, lecz także kształtują nasze otoczenie kulturowe i wymuszają zmiany dostosowawcze na rozmaitych instytucjach społecznych, nawet tych pozornie nie mających wiele wspólnego z mediami. Szczególną uwagę zwraca się tu na rolę mediów masowych i wymienionych szerokich paradygmatów medialnych w życiu przedstawicieli i przedstawicielek polskiej klasy średniej. Infotainment, edutainment, democratainment, tabloidyzacja, melodramatyzacja i dostosowanie rodzajowe mediów są przez nich przyjmowane jako konieczne elementy współczesnego pejzażu medialnego, jednak ich interpretacje każą zadawać ważne pytania o sens i funkcje środków komunikowania masowego w zmieniającym się polskim społeczeństwie epoki transformacji systemowej.Zapis "życia z mediami" polskiej klasy średniej powstał jako rezultat badań medioznawczych oraz kilkuletnich obserwacji prowadzonych wśród mieszkańców jednej, przeciętnej ulicy w Krakowie.
Szczegóły
Tytuł
Media powszednie
Podtytuł
Środki komunikowania masowego i szerokie paradygmaty medialne w życiu codziennym Polaków u progu XXI wieku
Autor
Lisowska-Magdziarz Małgorzata<br />
Wydawnictwo
Wydanie
1
Rok wydania
2013
Oprawa
Miękka
Ilość stron
432
Format
17.0x24.0cm
Języki
polski
ISBN
9788323326366
Rodzaj
Książka
EAN
9788323326366
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Dodałeś produkt do koszyka

Media powszednie
41,90 zł
Recenzje