39.21
Książki
WNPiD UAM
Media w polityce informacyjnej Casus polskich uniwersytetów publicznych
Wydawnictwo:
WNPiD UAM
Oprawa: miękka
39,21 zł
Cena rekomendowana: 55,90 zł
Cena okładkowa/rekomendowana przez wydawcę/producenta.
Produkt chwilowo niedostępny
Powiadom o dostępności
Kup teraz,Zapłać za 30 dni
Opis
Celem istnienia polskich uniwersytetów publicznych jest przede wszystkim pomnażanie, przechowywanie, przekazywanie wiedzy. Obecnie jednak ścierają się różne idee w zakresie modelu ich funkcjonowania. Pierwsza ? stara ? odwołująca się do Akademii Platona, zakłada, że zadaniem naukowca jest poszukiwanie prawdy, a wiedza stanowi cel nadrzędny. W czasach nowożytnych nawiązuje do niej koncepcja uniwersytetu humboldtowskiego, w którym badania naukowe traktowane są priorytetowo (w tym systemie na piedestale stawia się wolność i niezależność badań, łączenie badań i dydaktyki). Druga idea ? nowa ? stawia na pierwszym miejscu rolę kształcenia. Do niej nawiązuje model funkcjonalny ? francuski, gdzie myślą przewodnią jest pragmatyzm. Trzecia ? koncepcja pośrednia, którą prezentuje model brytyjski, zwany newmanowskim ? kładzie nacisk na kształtowanie osobowości i kształcenie umysłu (przede wszystkim edukację elit intelektualnych). Wyklucza ona prowadzenie pracy dydaktycznej i badawczej jednocześnie. Z kolei czwarta ? idea uniwersytetu amerykańskiego ? łączy badania naukowe i kształcenie. Zasadza się na twierdzeniu, że tylko ci, którzy prowadzą badania naukowe, mogą zapewnić właściwy rozwój młodzieży.Opis stanowi fragment Wstępu.
Szczegóły
Tytuł
Media w polityce informacyjnej Casus polskich uniwersytetów publicznych
Autor
Wydawnictwo
Rok wydania
2020
Oprawa
miękka
Ilość stron
222
Format
1480x2100
ISBN
978-83-65817-67-9
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788365817679
Dodałeś produkt do koszyka
Media w polityce informacyjnej Casus polskich uniwersytetów publicznych
39,21 zł
Recenzje