34.92
Książki
ZONA ZERO
Medialna wojna polsko-polska
Wydawnictwo:
ZONA ZERO
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
34,92 zł
Cena rekomendowana: 49,90 zł
Cena okładkowa/rekomendowana przez wydawcę/producenta.
Wysyłka: 1 - 3 dni robocze
+ czas dostawy
+ czas dostawy
Opis
Niezwykła książka podsumowująca polską rzeczywistość medialną autorstwa znanego komentatora z kanału YT Analiza Polityczna, którego codzienne wejścia śledzi 180 tys. subskrybentów.
Rozpoczyna się od schyłku PRL-u i opowieści o propagandowym sukcesie Jaruzelskiego w stanie wojennym. Zagląda za kulisy transformacji mediów po roku 1989, opisując monopol medialny strony liberalno-lewicowej i wejście kapitału zagranicznego. Tłumaczy zasadę i przyczyny tworzenia kasty medialnych celebrytów i informacyjnego parasola ochronnego nad wybraną klasą polityczną – na przykładzie prezydenckiej pary Kwaśniewskich, którzy do tej pory królują w rankingach zaufania społecznego.
Autor sięga również do doświadczeń mediów światowych:
• Pucz za weneckim lustrem czyli jak big techy rzadzą nami bez żadnej kontroli społecznej
• Programowanie neurolingwistyczne. Język jako narzędzie wpływu
• Teoria deindywidualizacji i inżynieria społeczna
• Algorytmy, bańki Informacyjne i fale hejtu w sieci społecznościowej
• Boty i trolle: armie cyfrowej wojny. Deepfake trzęsie światem
• Co mogą celebryci, czyli efekt Taylor Swift
• Ciemna strona ekranu. Zagrożenia płynące ze współczesnych mediów
Łukasz Żygadło przypomina, jak wyglądała od kulis „nocna zmiana” i obalenie rządu Olszewskiego. Naświetla, jaką cezurą w mediach okazała się katastrofa smoleńska i towarzyszący jej przemysł pogardy. Przygląda się medialnemu tworzeniu partii politycznych w kolejnych akcjach „Zróbmy sobie koalicjanta”- opisuje rolę Palikota, Petru i Hołowni. Przypomina medialne ustawki jak wymyśloną aferę z nazistami świętującymi w lesie urodziny Hitlera. W książce znalazły się liczne fragmenty wywiadów udzielonych autorowi, wypowiedzi naukowców, polityków i ludzi mediów.
• Game changer polskiego ekosystemu medialnego – media społecznościowe
• Młode wilki i tiktokowi politycy wymiatają stare złogi medialne
• Próby wymuszania bojkotu reklamowego nowych mediów
• Fenomen Kanału Zero
• Zagraniczne środki w polskich mediach. US AID i kampanie wyborcze
Rozpoczyna się od schyłku PRL-u i opowieści o propagandowym sukcesie Jaruzelskiego w stanie wojennym. Zagląda za kulisy transformacji mediów po roku 1989, opisując monopol medialny strony liberalno-lewicowej i wejście kapitału zagranicznego. Tłumaczy zasadę i przyczyny tworzenia kasty medialnych celebrytów i informacyjnego parasola ochronnego nad wybraną klasą polityczną – na przykładzie prezydenckiej pary Kwaśniewskich, którzy do tej pory królują w rankingach zaufania społecznego.
Autor sięga również do doświadczeń mediów światowych:
• Pucz za weneckim lustrem czyli jak big techy rzadzą nami bez żadnej kontroli społecznej
• Programowanie neurolingwistyczne. Język jako narzędzie wpływu
• Teoria deindywidualizacji i inżynieria społeczna
• Algorytmy, bańki Informacyjne i fale hejtu w sieci społecznościowej
• Boty i trolle: armie cyfrowej wojny. Deepfake trzęsie światem
• Co mogą celebryci, czyli efekt Taylor Swift
• Ciemna strona ekranu. Zagrożenia płynące ze współczesnych mediów
Łukasz Żygadło przypomina, jak wyglądała od kulis „nocna zmiana” i obalenie rządu Olszewskiego. Naświetla, jaką cezurą w mediach okazała się katastrofa smoleńska i towarzyszący jej przemysł pogardy. Przygląda się medialnemu tworzeniu partii politycznych w kolejnych akcjach „Zróbmy sobie koalicjanta”- opisuje rolę Palikota, Petru i Hołowni. Przypomina medialne ustawki jak wymyśloną aferę z nazistami świętującymi w lesie urodziny Hitlera. W książce znalazły się liczne fragmenty wywiadów udzielonych autorowi, wypowiedzi naukowców, polityków i ludzi mediów.
• Game changer polskiego ekosystemu medialnego – media społecznościowe
• Młode wilki i tiktokowi politycy wymiatają stare złogi medialne
• Próby wymuszania bojkotu reklamowego nowych mediów
• Fenomen Kanału Zero
• Zagraniczne środki w polskich mediach. US AID i kampanie wyborcze
Szczegóły
Rok wydania
2025
Oprawa
miękka ze skrzydełkami
Ilość stron
280
Format
145 x 205 x 24 mm
ISBN
978-83-68123-40-1
Rodzaj
Książka
EAN
9788368123401
Kraj produkcji
PL
Producent
Zona Zero sp z o.o.
Dodałeś produkt do koszyka

Medialna wojna polsko-polska
34,92 zł
Recenzje