32.19
Socjologia
Oficyna Naukowa
Metoda i znaczenie w badaniach sondażowych
Wydawnictwo:
Oficyna Naukowa
Oprawa: Twarda
32,19 zł
Cena rekomendowana: 42,50 zł
Cena okładkowa/rekomendowana przez wydawcę/producenta.
Wysyłka: 1-3 dni robocze
+ czas dostawy
+ czas dostawy
Zapłać za 30 dni
Opis
Punktem wyjścia autora jest konstatacja, że najsłabszym punktem badań przy użyciu metody sondażowej jest interpretacja, trafne określenie znaczenia udzielonych przez badanych odpowiedzi stąd tytuł książki. Kwestia ta dotyczy w szczególnym stopniu komunikacji publicznej nacisk kładzie się tam na procenty odpowiedzi, a ich znaczenie często pozostaje niewypowiedziane, niejasne i trudne do uchwycenia. Zarazem i to jest motyw wiodący tej książki metody sondażowe same mogą być użyte do poprawy naszych zdolności rozumienia zarówno pytań, jak i odpowiedzi sondażowych.
Książka zawiera prezentacje wielu technik służących interpretacji pytań i odpowiedzi ankietowych, a prezentacje te są niezwykle sugestywne, gdyż metoda przedstawiona jest wraz z badaniem.
Autor pokazuje, jak można być badaczem innowacyjnym, łączącym badanie zagadnień społecznych z usprawnianiem metod badań. Pokazuje też, że do tego, by prowadzić innowacyjne badania, nie zawsze konieczna jest wyrafinowana technika najważniejsza jest pomysłowość i wyobraźnia.
Z książki można się nauczyć, jak interpretować dane, a wiele z wykorzystanych w niej przykładów ma wartość paradygmatyczną.
Książka napisana jest prostym językiem, dalekim od technicznego języka podręczników metodologii i sprawozdań z badań sondażowych; napisana jest z myślą o wszystkich, którzy badania sondażowe prowadzą, uczą, jak je prowadzić, i z ich wyników korzystają. W Polsce, jak dotąd, nie ma książki, która łączyłaby w sobie wszystkie te przymioty.
Książka zawiera prezentacje wielu technik służących interpretacji pytań i odpowiedzi ankietowych, a prezentacje te są niezwykle sugestywne, gdyż metoda przedstawiona jest wraz z badaniem.
Autor pokazuje, jak można być badaczem innowacyjnym, łączącym badanie zagadnień społecznych z usprawnianiem metod badań. Pokazuje też, że do tego, by prowadzić innowacyjne badania, nie zawsze konieczna jest wyrafinowana technika najważniejsza jest pomysłowość i wyobraźnia.
Z książki można się nauczyć, jak interpretować dane, a wiele z wykorzystanych w niej przykładów ma wartość paradygmatyczną.
Książka napisana jest prostym językiem, dalekim od technicznego języka podręczników metodologii i sprawozdań z badań sondażowych; napisana jest z myślą o wszystkich, którzy badania sondażowe prowadzą, uczą, jak je prowadzić, i z ich wyników korzystają. W Polsce, jak dotąd, nie ma książki, która łączyłaby w sobie wszystkie te przymioty.
Szczegóły
Tytuł
Metoda i znaczenie w badaniach sondażowych
Autor
Wydawnictwo
Temat
Wydanie
1
Rok wydania
2013
Oprawa
Twarda
Ilość stron
282
Format
13.0x20.8cm
Języki
polski
ISBN
9788377370193
Język oryginału
angielski
Tłumacze
Grabowska Agata
Tytuł oryginału
Method and Meaning in Polls and Surveys
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788377370193
Data premiery
2012-12-19
Dodałeś produkt do koszyka
Metoda i znaczenie w badaniach sondażowych
32,19 zł
Recenzje