29.59
Pedagogika
Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
Między myśleniem a działaniem
O ewolucji anglosaskiej filozofii edukacji
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
Oprawa: Twarda
Opis
Rozprawa poświęcona współczesnej filozofii edukacji - zwłaszcza w jej odmianie anglosaskiej - w której centralne miejsce zajmuje znaczenie relacji między namysłem filozoficznym a praktyką pedagogiczną. Prezentowane w niej rozważania dotyczą zarówno analitycznej koncepcji filozoficznej refleksji nad wychowaniem i kształceniem, jak również ram, w których refleksja ta nabrała charakteru interpretacyjnego. Autor próbuje odpowiedzieć na pytania: Czym jest dziś filozoficzny namysł nad wychowaniem i kształceniem Czy współczesna refleksja nad edukacją wydobywa rzeczywiste dylematy praktyki pedagogicznej Czy odzwierciedla złożoność doświadczeń pedagogicznych współczesnego człowieka Wśród przywoływanych myślicieli znaleźli się klasycy anglosaskiej filozofii edukacji: Louis A. Reid, Richard S. Peters, Israel Scheffler, a także autorzy współczesnych anglojęzycznych prac filozoficznych dotyczących wychowania i kształcenia między innymi: Gert Biesta, Paul Fairfield, Pádraig Hogan, Max van Manen, Nel Noddings oraz Paul Standish.
Szczegóły
Tytuł
Między myśleniem a działaniem
Podtytuł
O ewolucji anglosaskiej filozofii edukacji
Autor
Rafał Godoń
Wydawnictwo
Rok wydania
2012
Oprawa
Twarda
Ilość stron
240
Format
15.0x21.0cm
Języki
polski
ISBN
9788323509967
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788323509967
Data premiery
2012-06-13
Dodałeś produkt do koszyka
Między myśleniem a działaniem
29,59 zł
Recenzje