65
Książki
Difin
Międzynarodowa konkurencyjność polskich przedsiębiorstw w okresie globalnego kryzysu gospodarczego i po jego wystąpieniu
Wydawnictwo:
Difin
Oprawa: Miękka
Opis
Książka oddawana do rąk Czytelnika powstała jako efekt realizacji projektu badawczego finansowanego z grantu Narodowego Centrum Nauki pt. Międzynarodowa konkurencyjność polskich przedsiębiorstw w okresie prosperity i globalnego kryzysu gospodarczego. Podstawową przesłanką do podjęcia prezentowanego problemu badawczego była chęć uzupełnienia i wzbogacenia dyskusji toczącej się wokół zagadnienia, jakim jest wpływ globalnego kryzysu gospodarczego na międzynarodową konkurencyjność przedsiębiorstw, w szczególności w odniesieniu do gospodarki polskiej, postrzeganej jako taka, która dobrze radzi sobie z globalnym kryzysem gospodarczym ostatnich lat.Autorzy monografii podjęli próbę zidentyfikowania oraz zinterpretowania zależności, jakie wystąpiły pomiędzy obserwowanym w gospodarce światowej zjawiskiem kryzysowym a zachowaniami polskich firm. W centrum uwagi znalazły się związki pomiędzy międzynarodową pozycją konkurencyjną polskich przedsiębiorstw a jej endogenicznymi i egzogenicznymi determinantami w okresie globalnego kryzysu gospodarczego i jego konsekwencji relatywnej prosperity oraz późniejszego spowolnienia gospodarczego w Polsce. W przeprowadzonych badaniach duży nacisk położono na zagadnienie interdyscyplinarności, prowadzenie analizy wielopoziomowej oraz na uwzględnienie, w możliwie szerokim zakresie, podejścia dynamicznego. Prace badawcze obejmowały przegląd literatury oraz badania empiryczne, które przeprowadzono z wykorzystaniem metody CATI w ponad 700 polskich przedsiębiorstwach z branż przemysłu przetwórczego, wśród których wydzielono branże najmocniej i najsłabiej dotknięte kryzysem gospodarczym. Niemożność prostego kopiowania strategii radzenia sobie z kryzysem, stosowanych przez inne firmy czy gospodarki, jest motywacją do świadomego tworzenia planu zarządzania kryzysem, a wcześniej nawet formułowania koncepcji uwzględniających możliwe turbulencje makroekonomiczne na poszczególnych rynkach. Refleksji nad możliwymi scenariuszami rozwoju sytuacji w skali makroekonomicznej powinna towarzyszyć refleksja nad mechanizmami, przyczynami, przejawami oraz efektami potencjalnych kryzysów w branżach, w których działa dane przedsiębiorstwo. Są to wyzwania, przed którymi stoją firmy zamierzające świadomie kształtować własną wizję konkurowania oraz internacjonalizacji.
Szczegóły
Tytuł
Międzynarodowa konkurencyjność polskich przedsiębiorstw w okresie globalnego kryzysu gospodarczego i po jego wystąpieniu
Wydawnictwo
Rok wydania
2016
Oprawa
Miękka
Ilość stron
326
Format
15.9x22.9
Języki
polski
ISBN
9788380852372
Redakcja
Dzikowska Marlena
Redakcja
Gorynia Marian
Redakcja
Jankowska Barbara
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788380852372
Dodałeś produkt do koszyka
Międzynarodowa konkurencyjność polskich przedsiębiorstw w okresie globalnego kryzysu gospodarczego i po jego wystąpieniu
65,00 zł
Recenzje