52.64
Książki
C. H. Beck
Mikroekonometryczne metody badania preferencji konsumentów z wykorzystaniem programu R
Opis
Książka jest monografią poświęconą prezentacji wybranych metod i modeli mikroekonometrycznych, które mogą być wykorzystane do pomiaru, analizy i prognozowania (symulacji) preferencji konsumentów z wykorzystaniem niekomercyjnego programu komputerowego CRAN R. Osiągnięciu tego celu służy m.in. przedstawienie podstaw teoretycznych i kontekstu ekonomicznego badań preferencji, szczegółowe omówienie procedur badawczych, systematyka stosowanych metod i modeli oraz wskazanie obszarów zastosowań i możliwości wykorzystania wyników badań prowadzonych za pomocą metod mikroekonometrycznych w tym obszarze. Tematyka () pracy wpisuje się w nurt rozważań dotyczących ważnego problemu metodologicznego w badaniach rynku, a mianowicie modelowania i prognozowania preferencji konsumentów. W pracy skupiono uwagę na metodach mikroekonometrycznych, takich jak: metody conjoint analysis, metody wyborów dyskretnych i modele klas ukrytych (), które znajdują zastosowanie w badaniach preferencji. Wskazano na możliwość przeprowadzenia rozważanych analiz z wykorzystaniem niekomercyjnego programu CRAN R.Dr hab. Barbara Pawełek, prof. UEKUniwersytet Ekonomiczny w KrakowieUkład książki pozwala na zachowanie właściwej proporcji treści poznawczych i treści aplikacyjnych. () Książka stanowi wartościową pozycję dla studentów i pracowników akademickich interesujących się badaniem preferencji konsumentów. () Prezentowane w książce metody badawcze oraz ich zastosowania stanowić mogą istotny element treści przedmiotów mieszczących się w programach kształcenia na wszystkich kierunkach związanych z badaniami marketingowymi oraz szeroko rozumianymi badaniami rynku. Dr hab. Jacek Batóg, prof. USUniwersytet Szczeciński
Szczegóły
Tytuł
Mikroekonometryczne metody badania preferencji konsumentów z wykorzystaniem programu R
Autor
Wydawnictwo
Seria
Wydanie
1
Rok wydania
2013
Oprawa
Miękka
Ilość stron
210
Format
16.5x23.8cm
Języki
polski
ISBN
9788325549473
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788325549473
Dodałeś produkt do koszyka
Mikroekonometryczne metody badania preferencji konsumentów z wykorzystaniem programu R
52,64 zł
Recenzje