34.05
Reportaż
Promise
Mocna gra.
Tesla, Elon Musk i zakład stulecia
Wydawnictwo:
Promise
Oprawa: Twarda
34,05 zł
Cena rekomendowana: 58,91 zł
Cena okładkowa/rekomendowana przez wydawcę/producenta.
Wysyłka: 1 - 3 dni robocze
+ czas dostawy
+ czas dostawy
Zapłać za 30 dni
Opis
Skandaliczna, zakulisowa historia starań Elona Muska i Tesli o zbudowanie najlepszego samochodu na świecie
Elon Musk jest jednym z najbardziej kontrowersyjnych tytanów Doliny Krzemowej. Dla jednych jest geniuszem i wizjonerem, dla innych zaś bystrym handlarzem. Przez jego tweety zyskano i stracono miliardy dolarów. Jego prywatne wyczyny stanowią pożywkę dla brukowców. Ale pomimo całego jego szalonego gadania o przesyłaniu myśli i podróżach kosmicznych, jego najbardziej śmiałą wizją jest ta najbardziej przyziemna: samochód elektryczny.
Gdy Tesla została założona w 2000 roku, samochody elektryczne były nowością, która na przestrzeni minionego stulecia stale powracała, aby po chwili ponownie trafić na śmietnik. Ale tam, gdzie większość obserwatorów widziała tylko porażkę, niewielka grupa inżynierów i przedsiębiorców z Doliny Krzemowej dostrzegła potencjał. Paliwożerny samochód potrzebował innowacji. Podjęli więc walkę z największymi, najbardziej zaciekłymi rywalami biznesowymi na świecie, chcąc stworzyć samochód, który byłby szybszy, bardziej seksowny, lepszy w prowadzeniu i bardziej ekologiczny niż konkurencja.
Ale jak mówi powiedzenie, aby dorobić się małej fortuny na samochodach, należy zacząć od dużej fortuny. Tesla przeżyła piętnaście naprawdę koszmarnych lat nękana przez rywali, naciskana przez inwestorów, miażdżona przez informatorów i wspierana przez swoich zwolenników. Sam Musk często okazywał się być największym wrogiem Tesli – firma, którą początkowo sfinansował w większości z własnych pieniędzy, przez jego wybryki nie raz stawała na skraju bankructwa. Czy był słabeuszem, antybohaterem, oszustem, a może kombinacją tych trzech?
Tim Higgins, reporter technologiczny i motoryzacyjny gazety Wall Street Journal, zajął miejsce w pierwszym rzędzie tego dramatu: piętrzące się problemy, załamania i najbardziej nieprawdopodobny wynik ze wszystkich – sukces. Mocna gra to opowieść o władzy, lekkomyślności, walce i triumfie. To porywające spojrzenie na to, jak zespół ekscentryków i innowatorów był w stanie pokonać przeciwności losu i odmienić przyszłość.
TIM HIGGINS jest dziennikarzem motoryzacyjnym i technologicznym gazety Wall Street Journal. Pojawia się regularnie w roli eksperta w telewizji CNBC. Za swoje publikacje zdobył kilka nagród od stowarzyszenia Society for Advanced Business Editing and Writing i jest pięciokrotnym finalistą konkursu Livingston Awards. Przez prawie dziesięć lat informował o biznesie samochodowym w Detroit. Obecnie mieszka w San Francisco.
Opinie o MOCNEJ GRZE
„Klasa mistrzowska dziennikarstwa narracyjnego. Opowiada niezwykłą historię rozwoju Tesli, która stała się jedną z najbardziej fascynujących firm XXI wieku. Zawiera wiele drobnych szczegółów, które nadają jej filmowy charakter”.
- BRADLEY HOPE,
Współautor bestsellera New York Times pt. „Billion Dollar Whale”.
„Elektryczna narracja Tima Higginsa prowadzi nas przez każdy zakręt Tesli. To studium przypadku na temat cienkiej granicy między szaleństwem a geniuszem rozgrywa się na monumentalnym tle: rywalizacji między Doliną Krzemową a Detroit o rozwój i popularyzację samochodu elektrycznego. Omawiając branżę z obu lokalizacji, Higgins wyjątkowo klarownie i barwnie wyjaśnia, dlaczego zatriumfowała ta pierwsza – i jak to jest, że tak nieznośna osoba mogła ostatecznie odnieść nieprawdopodobny sukces”.
- JOHN HELYAR,
Współautor bestsellera New York Times pt. „Barbarian at the Gate”.
„Jakby na to nie spojrzeć, historia Elona Muska i Tesli jest porywająca. W Mocnej grze, Tim Higgins sprawia również, że opowieść o Musku i Tesli staje się kompulsywnie czytelna, żeby nie powiedzieć żywa, zabawna i wnikliwa”.
- WILLIAM D. COHAN,
Autor bestsellera New York Times pt. „House of Cards”.
Ilustracja na okładce: Hitandrun Media @ Début Art
Projekt okładki autorstwa Johna Fontany
Elon Musk jest jednym z najbardziej kontrowersyjnych tytanów Doliny Krzemowej. Dla jednych jest geniuszem i wizjonerem, dla innych zaś bystrym handlarzem. Przez jego tweety zyskano i stracono miliardy dolarów. Jego prywatne wyczyny stanowią pożywkę dla brukowców. Ale pomimo całego jego szalonego gadania o przesyłaniu myśli i podróżach kosmicznych, jego najbardziej śmiałą wizją jest ta najbardziej przyziemna: samochód elektryczny.
Gdy Tesla została założona w 2000 roku, samochody elektryczne były nowością, która na przestrzeni minionego stulecia stale powracała, aby po chwili ponownie trafić na śmietnik. Ale tam, gdzie większość obserwatorów widziała tylko porażkę, niewielka grupa inżynierów i przedsiębiorców z Doliny Krzemowej dostrzegła potencjał. Paliwożerny samochód potrzebował innowacji. Podjęli więc walkę z największymi, najbardziej zaciekłymi rywalami biznesowymi na świecie, chcąc stworzyć samochód, który byłby szybszy, bardziej seksowny, lepszy w prowadzeniu i bardziej ekologiczny niż konkurencja.
Ale jak mówi powiedzenie, aby dorobić się małej fortuny na samochodach, należy zacząć od dużej fortuny. Tesla przeżyła piętnaście naprawdę koszmarnych lat nękana przez rywali, naciskana przez inwestorów, miażdżona przez informatorów i wspierana przez swoich zwolenników. Sam Musk często okazywał się być największym wrogiem Tesli – firma, którą początkowo sfinansował w większości z własnych pieniędzy, przez jego wybryki nie raz stawała na skraju bankructwa. Czy był słabeuszem, antybohaterem, oszustem, a może kombinacją tych trzech?
Tim Higgins, reporter technologiczny i motoryzacyjny gazety Wall Street Journal, zajął miejsce w pierwszym rzędzie tego dramatu: piętrzące się problemy, załamania i najbardziej nieprawdopodobny wynik ze wszystkich – sukces. Mocna gra to opowieść o władzy, lekkomyślności, walce i triumfie. To porywające spojrzenie na to, jak zespół ekscentryków i innowatorów był w stanie pokonać przeciwności losu i odmienić przyszłość.
TIM HIGGINS jest dziennikarzem motoryzacyjnym i technologicznym gazety Wall Street Journal. Pojawia się regularnie w roli eksperta w telewizji CNBC. Za swoje publikacje zdobył kilka nagród od stowarzyszenia Society for Advanced Business Editing and Writing i jest pięciokrotnym finalistą konkursu Livingston Awards. Przez prawie dziesięć lat informował o biznesie samochodowym w Detroit. Obecnie mieszka w San Francisco.
Opinie o MOCNEJ GRZE
„Klasa mistrzowska dziennikarstwa narracyjnego. Opowiada niezwykłą historię rozwoju Tesli, która stała się jedną z najbardziej fascynujących firm XXI wieku. Zawiera wiele drobnych szczegółów, które nadają jej filmowy charakter”.
- BRADLEY HOPE,
Współautor bestsellera New York Times pt. „Billion Dollar Whale”.
„Elektryczna narracja Tima Higginsa prowadzi nas przez każdy zakręt Tesli. To studium przypadku na temat cienkiej granicy między szaleństwem a geniuszem rozgrywa się na monumentalnym tle: rywalizacji między Doliną Krzemową a Detroit o rozwój i popularyzację samochodu elektrycznego. Omawiając branżę z obu lokalizacji, Higgins wyjątkowo klarownie i barwnie wyjaśnia, dlaczego zatriumfowała ta pierwsza – i jak to jest, że tak nieznośna osoba mogła ostatecznie odnieść nieprawdopodobny sukces”.
- JOHN HELYAR,
Współautor bestsellera New York Times pt. „Barbarian at the Gate”.
„Jakby na to nie spojrzeć, historia Elona Muska i Tesli jest porywająca. W Mocnej grze, Tim Higgins sprawia również, że opowieść o Musku i Tesli staje się kompulsywnie czytelna, żeby nie powiedzieć żywa, zabawna i wnikliwa”.
- WILLIAM D. COHAN,
Autor bestsellera New York Times pt. „House of Cards”.
Ilustracja na okładce: Hitandrun Media @ Début Art
Projekt okładki autorstwa Johna Fontany
Kraj produkcji: Polska
Producent:
APN Promise
Domaniewska 44a
02-672 Warszawa (Polska)
tel: 23 355 16 00
email: [email protected]
Szczegóły
Rok wydania
2022
Oprawa
Twarda
Ilość stron
400
Format
16.3x24.0cm
Języki
polski
ISBN
9788375414660
Język oryginału
angielski
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788375414660
Data premiery
2022-02-09
Dodałeś produkt do koszyka
Mocna gra.
34,05 zł
Recenzje