47.46
Nauka o języku
Wydawnictwo Naukowe UAM
Mowa nienawiści ze względu na przynależność etniczną i narodową w komunikacji internetowej
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Naukowe UAM
Oprawa: Miękka
Opis
Głównym celem pracy jest analiza porównawcza jakościowa i ilościowa danych korpusowych zawierających mowę nienawiści ze względu na przynależność etniczną i narodową w języku polskim i niemieckim. Badany dyskurs nienawistny dotyczy czterech wybranych grup (muzułmanie, Romowie, Ukraińcy i Żydzi). Wypracowano metodologię łączącą w sobie założenia krytycznej analizy dyskursu i lingwistyki korpusowej. W toku analizy jakościowej zidentyfikowano nienawistne praktyki dyskursywne dla poszczególnych grup mniejszościowych i zaprezentowano je w perspektywie komparatywnej.
Następnie dokonano analizy list frekwencyjnych, list słów kluczy, kolokacji i konkordancji. Zgromadzono pierwsze porównywalne korpusy mowy nienawiści ze względu na przynależność etniczną i narodową w polskiej i niemieckiej komunikacji internetowej, zawierające publiczne posty i komentarze zamieszczane w portalu społecznościowym Facebook. Przeanalizowano łącznie 1185 postów, w tym kilka tysięcy komentarzy z lat 2018-2019 oraz ze stycznia 2020 roku.
Następnie dokonano analizy list frekwencyjnych, list słów kluczy, kolokacji i konkordancji. Zgromadzono pierwsze porównywalne korpusy mowy nienawiści ze względu na przynależność etniczną i narodową w polskiej i niemieckiej komunikacji internetowej, zawierające publiczne posty i komentarze zamieszczane w portalu społecznościowym Facebook. Przeanalizowano łącznie 1185 postów, w tym kilka tysięcy komentarzy z lat 2018-2019 oraz ze stycznia 2020 roku.
Szczegóły
Tytuł
Mowa nienawiści ze względu na przynależność etniczną i narodową w komunikacji internetowej
Autor
Magdalena Jaszczyk-Grzyb
Wydawnictwo
Wydanie
1
Rok wydania
2021
Oprawa
Miękka
Ilość stron
376
Języki
polski
ISBN
9788323239741
Język oryginału
polski
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788323239741
Dodałeś produkt do koszyka
Mowa nienawiści ze względu na przynależność etniczną i narodową w komunikacji internetowej
47,46 zł
Recenzje