44.18
Książki
Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP
Myślenie krytyczne w klasach... EW 1 2021/2022
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP
Opis
W 2010 roku miałam okazję uczestniczyć w kursie prowadzonym przez Soshi Reiter z Izraela, która przyjechała do Polski na zaproszenie Fundacji TOC dla Edukacji Polska, kierowanej przez Macieja Winiarka. Podczas zajęć poznałam trzy narzędzia myślowe TOC: gałązkę logiczną, drzewko ambitnego celu oraz chmurkę, które wywodzą się z Teorii Ograniczeń, a ich autorem jest Eliyahu Goldratt. Zaciekawiła mnie Teoria Ograniczeń (Theory of Constraints TOC) i to, w jaki sposób niektóre rozwiązania można wykorzystać w kształtowaniu myślenia krytycznego dzieci i młodzieży. W Teorii Ograniczeń dostrzegłam szansę na radzenie sobie z wieloma problemami, jakie przynosi codzienne życie osobiste i zawodowe.
Przygodę z myśleniem krytycznym kontynuowałam na kolejnych szkoleniach, w tym adresowanych wyłącznie do nauczycieli wychowania przedszkolnego oraz klas IIII. Przez wiele lat starałam się inspirować polskich nauczycieli, aby tworzyli okazje do tego, by ich uczniowie postawieni w sytuacji problemowej mieli możliwość wnikania w szczegóły zagadnienia, prowadzenia prostego wnioskowania, tworzenia związków przyczyno-skutkowych.
W 2020 roku, w grupie trenerów myślenia krytycznego miałam przyjemność doskonalić swoje umiejętności i poznawać nowe rozwiązania sprzyjające budowaniu kultury myślenia krytycznego w szkołach. Tym razem poszerzyłam swój warsztat pracy o szereg tzw. rutyn myślenia krytycznego, które z powodzeniem można wykorzystać na wszystkich etapach kształcenia. W zeszycie, który oddajemy w Państwa ręce, znajdują się przykłady praktycznych zastosowań metod pracy, których celem jest wzmacnianie umiejętności myślenia krytycznego u uczniów klas IIII. Zachęcam do sięgania po propozycje pracy z uczniami przybliżone w niniejszym zeszycie sądzę, że będą dla Państwa inspiracją do dalszych działań i nieustannych poszukiwań innowacyjnych sposobów nauczania i uczenia się uczniów klas młodszych.
Katarzyna Pluta
Przygodę z myśleniem krytycznym kontynuowałam na kolejnych szkoleniach, w tym adresowanych wyłącznie do nauczycieli wychowania przedszkolnego oraz klas IIII. Przez wiele lat starałam się inspirować polskich nauczycieli, aby tworzyli okazje do tego, by ich uczniowie postawieni w sytuacji problemowej mieli możliwość wnikania w szczegóły zagadnienia, prowadzenia prostego wnioskowania, tworzenia związków przyczyno-skutkowych.
W 2020 roku, w grupie trenerów myślenia krytycznego miałam przyjemność doskonalić swoje umiejętności i poznawać nowe rozwiązania sprzyjające budowaniu kultury myślenia krytycznego w szkołach. Tym razem poszerzyłam swój warsztat pracy o szereg tzw. rutyn myślenia krytycznego, które z powodzeniem można wykorzystać na wszystkich etapach kształcenia. W zeszycie, który oddajemy w Państwa ręce, znajdują się przykłady praktycznych zastosowań metod pracy, których celem jest wzmacnianie umiejętności myślenia krytycznego u uczniów klas IIII. Zachęcam do sięgania po propozycje pracy z uczniami przybliżone w niniejszym zeszycie sądzę, że będą dla Państwa inspiracją do dalszych działań i nieustannych poszukiwań innowacyjnych sposobów nauczania i uczenia się uczniów klas młodszych.
Katarzyna Pluta
Szczegóły
Tytuł
Myślenie krytyczne w klasach... EW 1 2021/2022
Autor
Wydawnictwo
Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP
Rok wydania
2021
Ilość stron
160
ISBN
9788371733741
Stan
Nowy
EAN
9788371733741
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP
Dodałeś produkt do koszyka
Myślenie krytyczne w klasach... EW 1 2021/2022
44,18 zł
Recenzje