loading
Status zamówienia
61 651 55 95
Zaloguj się
Funkcja dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się lub załóż konto aby otrzymać powiadomienie o dostępności.
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się przy pomocy
Nie masz konta?
Zarejestruj się
72 Historia Wydawnictwo Naukowe UAM

Narracja sterowana
Wizerunek Polski we współczesnym niemieckim dyskursie prasowym (2004-2010)

Zariczny Piotr<br />

Oprawa: Miękka
72,00 zł
Produkt chwilowo niedostępny

Opis

Według najnowszych badań demoskopijnych głównym źródłem informacji o Polsce i Polakach w Niemczech jest telewizja, następnie internet i prasa. Już choćby tylko z tego powodu warto badać, jaki wizerunek Polski prezentują najbardziej opiniotwórcze media drukowane w RFN. W stosunku większości Niemców do Polski dominowały i dominują obojętność, brak wiedzy, poczucie odrębności i asymetrii. Jednak z badań ankietowych wynika również, że sympatia od początku 2. dekady XXI w. przeważa nieznacznie nad niechęcią. Autor wskazuje w niniejszej pracy, jakim zmianom podlega prasowy wizerunek Polski w latach 2004-2010 i stosując metodę analizy zawartości, odkrywa charakter i polityczno-ekonomiczno-kulturalne tło tych przemian. Sądząc po aktualnych komentarzach i wizerunku Polski w niemieckiej prasie typu: Cudowna przemiana za Odrą, Do Warszawy zamiast do Florencji czy Gorączka złota nad Wisłą, powstaje wrażenie, że Polska może stać się dla Niemców, czytających prasę elitarną, jak FAZ, taz, Zeit, Focus czy Spiegel, wzorem kraju rozwijającego się w UE. Prasowy wizerunek Polski stracił więc wyraźnie jednoznacznie negatywny charakter z końca XX w., a od 2010 r. zyskał zdecydowane rysy pozytywne i stał się bardziej zróżnicowany, a jego kształtowanie charakteryzuje się skrajnością opinii oraz zauważalnym przejściem od negatywizmów do pozytywizmów. Już dawno Polska nie miała w RFN tak dobrej prasy. Złe stereotypy powoli i na razie schodzą w cień, jednak w ich miejscu nie pojawia się żaden spójny wizerunek. Polska to kraj sympatyczny i szybko rozwijający się ale też niejednoznaczny i nijaki. W niemieckiej prasie elitarnej obserwujemy także stereotypizację, egzotyzację i tabloidyzację wizerunku oraz instrumentalizację polityczną.

Szczegóły

Tytuł
Narracja sterowana
Podtytuł
Wizerunek Polski we współczesnym niemieckim dyskursie prasowym (2004-2010)
Autor
Zariczny Piotr<br />
Rok wydania
2012
Oprawa
Miękka
Ilość stron
280
Format
16.0x23.0cm
Języki
polski
ISBN
9788323129066
Rodzaj
Książka
EAN
9788323129066
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwo Naukowe UAM
ul. A. Fredry 10
61-701 Poznań
PL
61 829 46 46
[email protected]

Recenzje

Brak recenzji
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Twoja recenzja
Twoja ocena:
Dziękujemy za dodanie opinii!
Pojawi się po weryfikacji administaratora.
72,00 zł
Produkt chwilowo niedostępny
Dodałeś produkt do koszyka
Narracja sterowana - Zariczny Piotr<br />
Narracja sterowana
Zariczny Piotr<br />
72,00 zł
Przejdź do koszyka
72,00 zł
Rabaty do 45% non stop Rabaty do 45% non stop
Ponad 200 tys. produktów Ponad 200 tys. produktów
Bezpieczne zakupy Bezpieczne zakupy
Tami
O firmie
Dane firmowe
dobraksiazka.pl
ul. Starołęcka 7
61-361 Poznań [email protected]
Poczta polska DPD Orlen Paczka InPost
Przelewy24 BLIK VISA MASTERCARD PAYPO