13
Prasa
Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP
Nauczanie początkowe Kształcenie Zintegrowane
Zeszyty Kieleckie 2012/2013 numer 1
Opis
Szanowni Czytelnicy
Nauczania Początkowego
Tym razem zwracam się do Państwa w sprawie nauczania matematyki na poziomie wczesnoszkolnym. Temat ten okazał się niezwykle aktualny i ważny w czasie, gdy przywrócono jako obowiązkowy egzamin maturalny z matematyki i okazało się, że jego wyniki są niskie. Po rzetelniejszych analizach stwierdzono, gdzie są tego przyczyny. A jest ich wiele, co zmusza do poszukiwania dróg naprawy całego, wieloletniego cyklu edukacji matematycznej. Dla nas najważniejsze są spostrzeżenia, które pozwalają na sformułowanie tezy, że klucze do rozwiązania wielu uczniowskich niepowodzeń są w naszych rękach w rękach nauczycieli nauczania początkowego. Zapoznajcie się Państwo z ogromnie wartościowymi opracowaniami teoretyczno-metodycznymi i metodycznymi, jakie publikujemy w tym numerze. Ich autorami są: wybitny znawca tej problematyki prof. Zygmunt Semadeni oraz dr Beata Bugajska-Jaszczołt, dr Monika Czajkowska, dr Agnieszka Szplit, mgr Monika Wojteczek nauczycielka szkoły podstawowej w Ostojowie. Przekonują nas oni, jak skutecznie rozwijać umiejętności matematyczne uczniów, odejść od uczenia schematów na rzecz samodzielnej drogi dochodzenia do rozwiązań. Dziś nie mniej ważne jest wątpienie, stawianie hipotez, sprawdzanie, uczenie badania rzeczywistości matematyczną drogą poznania, niż uczenie matematyki jako obiektywnej wiedzy.
Od Redakcji, fragment
Nauczania Początkowego
Tym razem zwracam się do Państwa w sprawie nauczania matematyki na poziomie wczesnoszkolnym. Temat ten okazał się niezwykle aktualny i ważny w czasie, gdy przywrócono jako obowiązkowy egzamin maturalny z matematyki i okazało się, że jego wyniki są niskie. Po rzetelniejszych analizach stwierdzono, gdzie są tego przyczyny. A jest ich wiele, co zmusza do poszukiwania dróg naprawy całego, wieloletniego cyklu edukacji matematycznej. Dla nas najważniejsze są spostrzeżenia, które pozwalają na sformułowanie tezy, że klucze do rozwiązania wielu uczniowskich niepowodzeń są w naszych rękach w rękach nauczycieli nauczania początkowego. Zapoznajcie się Państwo z ogromnie wartościowymi opracowaniami teoretyczno-metodycznymi i metodycznymi, jakie publikujemy w tym numerze. Ich autorami są: wybitny znawca tej problematyki prof. Zygmunt Semadeni oraz dr Beata Bugajska-Jaszczołt, dr Monika Czajkowska, dr Agnieszka Szplit, mgr Monika Wojteczek nauczycielka szkoły podstawowej w Ostojowie. Przekonują nas oni, jak skutecznie rozwijać umiejętności matematyczne uczniów, odejść od uczenia schematów na rzecz samodzielnej drogi dochodzenia do rozwiązań. Dziś nie mniej ważne jest wątpienie, stawianie hipotez, sprawdzanie, uczenie badania rzeczywistości matematyczną drogą poznania, niż uczenie matematyki jako obiektywnej wiedzy.
Od Redakcji, fragment
Szczegóły
Tytuł
Nauczanie początkowe Kształcenie Zintegrowane
Podtytuł
Zeszyty Kieleckie 2012/2013 numer 1
Wydawnictwo
Seria
Rok wydania
2012
Oprawa
Miękka
Ilość stron
112
Format
14.5x20.5cm
Języki
polski
ISBN
977023975700
Rodzaj
Czasopismo
EAN
977023975700601
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP
Dodałeś produkt do koszyka

Nauczanie początkowe Kształcenie Zintegrowane
13,00 zł
Recenzje