45.15
Pedagogika
UMCS
Nauczyciel w perspektywie analizy transakcyjnej
Wydawnictwo:
UMCS
Oprawa: Miękka
Opis
Analiza transakcyjna, w Polsce znana głównie jako szkoła psychoterapii, jest teorią osobowości znajdującą szerokie zastosowanie w różnych obszarach życia codziennego: zarządzaniu, szkolnictwie, doradztwie czy rozwoju osobistym. "Nauczyciel w perspektywie analizy transakcyjnej" jest na naszym rynku wydawniczym pierwszą tak obszerną pozycją opisującą możliwość stosowania tej teorii w edukacji. Autorka wyjaśnia jej podstawowe koncepcje: stany Ja, transakcje, gry, pozycje i skrypty życiowe, oraz ukazuje, w jaki sposób nauczyciele mogą je wykorzystywać w doskonaleniu relacji z uczniami, zwiększaniu efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych i podnoszeniu jakości pracy szkoły. Prezentując wyniki badań własnych poświęconych codziennemu funkcjonowaniu nauczycieli, przedstawia możliwości interpretowania praktyki nauczycielskiej z perspektywy analizy transakcyjnej, a także przydatność tej teorii psychologicznej zarówno dla refleksji pedeutologicznej, jak i dla psychopedagogicznego kształcenia nauczycieli.
Szczegóły
Rok wydania
2013
Oprawa
Miękka
Ilość stron
400
Format
17.0x24.0cm
Języki
polski
ISBN
9788322731147
Rodzaj
Książka
EAN
9788322731147
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwo UMCS
Dodałeś produkt do koszyka

Nauczyciel w perspektywie analizy transakcyjnej
45,15 zł
Recenzje