59.9
Książki
MT Biznes
Negocjacje w trzech wymiarach
Jak wygrać najważniejsze gry negocjacyjne
Opis
To, co robisz z dala od stołu negocjacyjnego, może zadecydować o sukcesie - lub niepowodzeniu - w najważniejszych rozgrywkach
Większość negocjatorów, poszukując bądź to wygranej własnej, bądź też obopólnej, koncentruje się na tym, co dzieje się bezpośrednio przy stole negocjacyjnym. David Lax i James Sebenius zachęcają, by spojrzeć poza czystą taktykę negocjacji.
- Przekonujące środki taktyczne są tylko "pierwszym wymiarem" nowatorskiej metody opracowanej przez autorów na podstawie całych dziesięcioleci własnych doświadczeń negocjacyjnych i analiz najlepszych negocjatorów.
- Dzięki posunięciom w "drugim wymiarze" - w dziedzinie projektowania porozumienia - negocjatorzy wyzwalają wartość ekonomiczną oraz pozaekonomiczną poprzez systematyczne przewidywanie porozumienia i kreatywne opracowywanie jego struktury.
- Tym jednak, co rzeczywiście wyróżnia metodę Laxa i Sebeniusa, jest "trzeci wymiar": ustawienie. Przed rozpoczęciem sesji negocjacyjnej specjaliści od negocjowania w trzech wymiarach przejmują inicjatywę. ?Ustawiają stół?, aranżując najbardziej obiecującą sytuację ? przygotowują grunt pod późniejszą pomysłową grę taktyczną.
Odpowiedni arsenał posunięć poza stołem często wywiera olbrzymi wpływ na wynik negocjacji. Bez metody negocjacji w trzech wymiarach, łączącej ustawianie negocjacji, projektowanie porozumienia i środki taktyczne, łatwo może się zdarzyć, że będziemy ostatecznie stosowali jednowymiarową strategię w trójwymiarowym świecie.
Negocjacje w trzech wymiarach przedstawiają mnóstwo praktycznych posunięć negocjacyjnych i wciągających przykładów, pokazując przy tym, że przewaga w dziedzinie ustawienia oraz pomysłowe projektowanie mogą natychmiast po rozpoczęciu rozmów doprowadzić do wartościowego porozumienia - porozumienia, które byłoby nieosiągalne za pomocą najzręczniejszych nawet standardowych środków taktycznych.
Patronat: businessman.pl, Gazeta Prawna
O AUTORACH
David A. Lax, były wykładowca Harvard Business School i bankier inwestycyjny, jest dyrektorem Lax Sebenius LLC, firmy specjalizującej się w strategii negocjacji i świadczącej usługi na rzecz takich przedsiębiorstw jak Novartis, Royal Dutch/Shell czy Estée Lauder Companies.
James K. Sebenius, profesor zarządzania katedry im. Gordona Donaldsona Harvard Business School, jest wiceprezesem ?Programu badań nad negocjacjami? w Harvard Law School i dyrektorem Lax Sebenius LLC. Pracował w nowojorskiej Blackstone Group przez kilka lat od utworzenia tej organizacji.
D.A.Lax i J.K.Sebenius zaczynają analizować negocjacje w momencie, w którym większość osób, w tym profesjonalistów, je kończy. Tym, którzy zakończyli negocjacje z dobrym kontraktem w ręku pokazują wynik z innej perspektywy. Podobnie czynią z tymi, którzy zerwali negocjacje w poczuciu braku szans na porozumienie. Obie grupy mogą przeżyć szok poznawczy i o to autorom chodzi. Tak naprawdę, to autorzy uczą strategii negocjacji nie używając w wywodzie słowa "strategia".
dr Grzegorz Myśliwiec, wykładowca negocjacji w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie
Większość negocjatorów, poszukując bądź to wygranej własnej, bądź też obopólnej, koncentruje się na tym, co dzieje się bezpośrednio przy stole negocjacyjnym. David Lax i James Sebenius zachęcają, by spojrzeć poza czystą taktykę negocjacji.
- Przekonujące środki taktyczne są tylko "pierwszym wymiarem" nowatorskiej metody opracowanej przez autorów na podstawie całych dziesięcioleci własnych doświadczeń negocjacyjnych i analiz najlepszych negocjatorów.
- Dzięki posunięciom w "drugim wymiarze" - w dziedzinie projektowania porozumienia - negocjatorzy wyzwalają wartość ekonomiczną oraz pozaekonomiczną poprzez systematyczne przewidywanie porozumienia i kreatywne opracowywanie jego struktury.
- Tym jednak, co rzeczywiście wyróżnia metodę Laxa i Sebeniusa, jest "trzeci wymiar": ustawienie. Przed rozpoczęciem sesji negocjacyjnej specjaliści od negocjowania w trzech wymiarach przejmują inicjatywę. ?Ustawiają stół?, aranżując najbardziej obiecującą sytuację ? przygotowują grunt pod późniejszą pomysłową grę taktyczną.
Odpowiedni arsenał posunięć poza stołem często wywiera olbrzymi wpływ na wynik negocjacji. Bez metody negocjacji w trzech wymiarach, łączącej ustawianie negocjacji, projektowanie porozumienia i środki taktyczne, łatwo może się zdarzyć, że będziemy ostatecznie stosowali jednowymiarową strategię w trójwymiarowym świecie.
Negocjacje w trzech wymiarach przedstawiają mnóstwo praktycznych posunięć negocjacyjnych i wciągających przykładów, pokazując przy tym, że przewaga w dziedzinie ustawienia oraz pomysłowe projektowanie mogą natychmiast po rozpoczęciu rozmów doprowadzić do wartościowego porozumienia - porozumienia, które byłoby nieosiągalne za pomocą najzręczniejszych nawet standardowych środków taktycznych.
Patronat: businessman.pl, Gazeta Prawna
O AUTORACH
David A. Lax, były wykładowca Harvard Business School i bankier inwestycyjny, jest dyrektorem Lax Sebenius LLC, firmy specjalizującej się w strategii negocjacji i świadczącej usługi na rzecz takich przedsiębiorstw jak Novartis, Royal Dutch/Shell czy Estée Lauder Companies.
James K. Sebenius, profesor zarządzania katedry im. Gordona Donaldsona Harvard Business School, jest wiceprezesem ?Programu badań nad negocjacjami? w Harvard Law School i dyrektorem Lax Sebenius LLC. Pracował w nowojorskiej Blackstone Group przez kilka lat od utworzenia tej organizacji.
D.A.Lax i J.K.Sebenius zaczynają analizować negocjacje w momencie, w którym większość osób, w tym profesjonalistów, je kończy. Tym, którzy zakończyli negocjacje z dobrym kontraktem w ręku pokazują wynik z innej perspektywy. Podobnie czynią z tymi, którzy zerwali negocjacje w poczuciu braku szans na porozumienie. Obie grupy mogą przeżyć szok poznawczy i o to autorom chodzi. Tak naprawdę, to autorzy uczą strategii negocjacji nie używając w wywodzie słowa "strategia".
dr Grzegorz Myśliwiec, wykładowca negocjacji w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie
Szczegóły
Tytuł
Negocjacje w trzech wymiarach
Podtytuł
Jak wygrać najważniejsze gry negocjacyjne
Autor
Lax David A. Sebenius James K.
Wydawnictwo
Seria
Horyzonty Biznesu
Wydanie
1
Rok wydania
2007
Oprawa
Twarda
Ilość stron
304
Format
16.0x24.0cm
Języki
polski
ISBN
978-83-88970-49-8
Liczba tomów
1
Numer tomu
1
Język oryginału
angielski
Tłumacze
Łuczkiewicz Grzegorz
Tytuł oryginału
3-d Negotiation: Powerful Tools to Change the Game in Your Most Important Deals
Rodzaj
Książka
EAN
9788388970498
Data premiery
2007-11-28
Kraj produkcji
PL
Producent
MT Biznes Sp. z o.o.
Dodałeś produkt do koszyka

Negocjacje w trzech wymiarach
59,90 zł
Recenzje