22
Książki
Wydawnictwo Naukowe UAM
Negotiating Native American identities
The role of tradition, narrative and language at Haskell Indian
Opis
W 1884 roku, 22 dzieci przekroczyło próg nowo powstałej szkoły Haskell, w miasteczku Lawrence, w Kansas. Była ona jedną ze szkół z internatem dla Indian, które otwarto w celu ich przymusowej asymilacji do społeczeństwa amerykańskiego. Z pięcioletniej szkoły rolniczej, stała się ona z czasem szkołą podstawową, następnie szkołą średnią i koledżem, by w końcu stać się uniwersytetem. Dla wielu, szczególnie dla pierwszych roczników, szkoła była traumatycznym doświadczeniem. Uczniów odzierano z ich tradycyjnych kultur i karano fizycznie za mówienie w plemiennych językach. Uważano, że codzienny rygor ukształtuje ich charakter i nauczy ich determinacji, pracowitości i posłuszeństwa, które miały pozwolić im z łatwością funkcjonować w społeczeństwie amerykańskim. Jednocześnie, dla wielu uczniów Haskell symbolizowało możliwość osiągnięcia sukcesu, a dla licznych stało się nowym domem, rodziną, nowym 'plemieniem'. Stało się ono miejscem, gdzie Indianie negocjowali (i nadal negocjują) swoje tożsamości w odniesieniu do swoich plemion, Indian z innych plemion, jak również społeczeństwa amerykańskiego. Dziś, Uniwersytet Haskell jest prężną instytucją wspierającą suwerenność Rdzennej Ludności w USA.
Szczegóły
Tytuł
Negotiating Native American identities
Podtytuł
The role of tradition, narrative and language at Haskell Indian
Autor
Buchowska Zuzanna
Wydawnictwo
Seria
Outstanding WA Dissertations 8
Wydanie
1
Rok wydania
2016
Oprawa
Miękka
Ilość stron
254
Format
17.0x23.9
Języki
angielski
ISBN
9788323231349
Liczba tomów
1
Numer tomu
1
Rodzaj
Książka
EAN
9788323231349
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwo Naukowe UAM
Dodałeś produkt do koszyka

Negotiating Native American identities
22,00 zł
Recenzje