29.9
Socjologia
Wydawnictwo Naukowe PWN
Nie-miejsca
wprowadzenie do antropologii hipernowoczesności
Opis
Wbrew pozornej sprzeczności terminologicznej, jutro, a może już dziś znajdzie się miejsce dla etnologii samotności - kończy swój pasjonujący esej na temat książki Marc Augé, światowej sławy francuski etnolog i antropolog kulturowy, wieloletni dyrektor paryskiej École des Hautes Études en Sciences Sociales - wprowadzając nas w arkana projektu antropologii hipernowoczesności. Tytułowe Nie-miejsca to przestrzenie anonimowe, które jednak każdego dnia zapełniają się ludźmi, jak dworce kolejowe, lotniska, stacje metra, supermarkety, pokoje hotelowe na całym świecie czy środki transportu publicznego. Dostęp do nich zapewniają bilety, paszporty, dowody osobiste. I jakkolwiek pojawiamy się w nich codziennie, otoczeni przez podobnych do nas innych, przestrzenie te nie tworzą ani tożsamości, ani relacji, lecz jedynie podobieństwo i samotność.
Szczegóły
Tytuł
Nie-miejsca
Podtytuł
wprowadzenie do antropologii hipernowoczesności
Autor
Auge Marc
Wydawnictwo
Seria
Pogranicza
Wydanie
1
Rok wydania
2012
Oprawa
Miękka
Ilość stron
88
Format
14.5x20.5cm
Języki
polski
ISBN
9788301166601
Tłumacze
Chymkowski Roman
Rodzaj
Książka
EAN
978830116660101
Kraj produkcji
PL
Producent
WYDAWNICTWO NAUKOWE PWN SPÓŁKA AKCYJNA
Dodałeś produkt do koszyka

Nie-miejsca
29,90 zł
Recenzje