29.9
Socjologia
Wydawnictwo Naukowe PWN
Nie-miejsca Wprowadzenie do antropologii hipernowoczesności
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Naukowe PWN
Oprawa: Miękka
Opis
Wbrew pozornej sprzeczności terminologicznej, jutro, a może już dziś znajdzie się miejsce dla etnologii samotności kończy swój pasjonujący esej na temat nie-miejsc Marc Augé, światowej sławy francuski etnolog i antropolog kulturowy, wieloletni dyrektor paryskiej École des Hautes Études en Sciences Sociales wprowadzając nas w arkana projektu antropologii hipernowoczesności. Tytułowe nie-miejsca to przestrzenie anonimowe, które jednak każdego dnia zapełniają się ludźmi, jak dworce kolejowe, lotniska, stacje metra, supermarkety, pokoje hotelowe na całym świecie czy środki transportu publicznego. Dostęp do nich zapewniają bilety, paszporty, dowody osobiste. I jakkolwiek pojawiamy się w nich codziennie, otoczeni przez podobnych do nas innych, przestrzenie te nie tworzą ani tożsamości, ani relacji, lecz jedynie podobieństwo i samotność. Marc Augé (ur. 1935) francuski etnolog i antropolog kulturowy, zajmuje się antropologią miasta i nowoczesności, wieloletni kierownik jednej z najbardziej prestiżowych szkół francuskich École des Hautes Études en Sciences Sociales (EHESS). Autor kilkunastu książek tłumaczonych na wiele języków. Jedna z najważniejszych postaci współczesnej antropologii francuskiej.
Szczegóły
Tytuł
Nie-miejsca Wprowadzenie do antropologii hipernowoczesności
Autor
Marc Auge
Wydawnictwo
Rok wydania
2010
Oprawa
Miękka
Ilość stron
86
Format
14.3x20.5
Języki
polski
ISBN
9788301161484
Tłumacze
Chymkowski Roman
Tytuł oryginału
Non-lieux. Introduction a une anthropologie de la surmodernite.
Rodzaj
Książka
EAN
978830116148401
Data premiery
2010-04-09
Kraj produkcji
PL
Producent
WYDAWNICTWO NAUKOWE PWN SPÓŁKA AKCYJNA
Dodałeś produkt do koszyka

Nie-miejsca Wprowadzenie do antropologii hipernowoczesności
29,90 zł
Recenzje