48.8
Książki
MT Biznes
Nowe myślenie strategiczne
Czyste i proste
Opis
Michel Robert
Nowe myślenie strategiczne
Czyste i proste
Ostatecznym celem każdej firmy, która chce osiągnąć przewagę nad konkurentami, powinno być zwiększenie dzielącego ją od nich dystansu nie tyle poprzez wysiłek mięśni na rynku, ile poprzez wysiłek umysłu w sali konferencyjnej. Michel Robert, ceniony ekspert od spraw zarządzania oraz autor książkowych bestsellerów z tej dziedziny, wie o tym z własnego doświadczenia. W ciągu minionych 25 lat uczestniczył w wielu sesjach planistycznych z udziałem dyrektorów i zespołów kierowniczych niemal 500 przedsiębiorstw, inicjując procesy myślenia strategicznego, które pozwalały firmom uzyskać długoterminową przewagę nad konkurencją.
W książce Nowe myślenie strategiczne Robert pokazuje czytelnikowi, jak można stworzyć i wdrożyć skuteczne strategie wzrostu firmy i eliminowania konkurentów. Czerpiąc z całych dziesięcioleci doświadczeń w przekształcaniu firm najrozmaitszej wielości na całym świecie, Robert pokazuje, jak dzięki jego sprawdzonym metodom można zaoszczędzić firmie pieniędzy i czasu oraz bardzo szybko osiągnąć trwałe wyniki.
Książka rozpoczyna się od szczegółowego wyjaśnienia, w jaki sposób koncepcje strategiczne Roberta przyczyniły się do uzdrowienia znanej na całym świecie firmy Caterpillar. W dalszej kolejności opisuje podstawowe elementy opracowanego przez Roberta procesu myślenia strategicznego, w szczególności zaś zagadnienia określenia siły napędowej firmy, tworzenia zespołu ds. strategii oraz uruchamiania nowych inicjatyw w skali całego przedsiębiorstwa. Ten racjonalny proces, który może wykorzystać zespół kierowniczy każdej firmy w każdej branży, jest ilustrowany licznymi analizami zaczerpniętymi z doświadczeń takich przedsiębiorstw jak LandAmerica, 3M, FedEx, Pulte Homes, FirstRand Limited, ACUITY czy MAXX, Inc. zaledwie garstki z kilkuset, które dzięki myśleniu strategicznemu Roberta osiągnęły znakomite długoterminowe wyniki.
Czytelnik książki dowie się, jak:
*uniknąć 10 grzechów śmiertelnych prowadzących do problemów strategicznych;
*określać cele firmy, stojące przed nią wyzwania i otwierające się przed nią możliwości;
*opracowywać strategie z myślą o przyszłości, a nie o teraźniejszości;
*przekazywać wizję przedsiębiorstwa ludziom i wciągać ich w jej realizację;
*opracować trwały, energiczny program tworzenia nowych produktów;
*tworzyć nowe strumienie przychodów, które pozwolą firmie rozwijać się szybciej od konkurencji;
*stale zaskakiwać konkurentów i doprowadzać do tego, że ich strategie staną się przestarzałe.
Z książką Nowe myślenie strategiczne już dziś można przystąpić do pracy nad wyprowadzaniem firmy na pozycję lidera branży wykazującego się trwałą przewagą strategiczną nad konkurentami!
Michel Robert jest założycielem i prezesem Decision Processes International, Inc. znanej firmy doradczej prowadzącej działalność w 15 krajach i stale współpracującej z 60 przedsiębiorstwami, do których zaliczają się w na przykład Caterpillar, Volvo i FIAT. Ceniony wykładowca i autor licznych artykułów publikowanych w wielu czasopismach gospodarczych, między innymi w Wall Street Journal. Michel Robert napisał książki The Power of Strategic Thinking, Product Innovation Strategy Pure & Simple oraz Strategy Pure & Simple II; uznaje się go za twórcę terminu myślenie strategiczne.
Nowe myślenie strategiczne
Czyste i proste
Ostatecznym celem każdej firmy, która chce osiągnąć przewagę nad konkurentami, powinno być zwiększenie dzielącego ją od nich dystansu nie tyle poprzez wysiłek mięśni na rynku, ile poprzez wysiłek umysłu w sali konferencyjnej. Michel Robert, ceniony ekspert od spraw zarządzania oraz autor książkowych bestsellerów z tej dziedziny, wie o tym z własnego doświadczenia. W ciągu minionych 25 lat uczestniczył w wielu sesjach planistycznych z udziałem dyrektorów i zespołów kierowniczych niemal 500 przedsiębiorstw, inicjując procesy myślenia strategicznego, które pozwalały firmom uzyskać długoterminową przewagę nad konkurencją.
W książce Nowe myślenie strategiczne Robert pokazuje czytelnikowi, jak można stworzyć i wdrożyć skuteczne strategie wzrostu firmy i eliminowania konkurentów. Czerpiąc z całych dziesięcioleci doświadczeń w przekształcaniu firm najrozmaitszej wielości na całym świecie, Robert pokazuje, jak dzięki jego sprawdzonym metodom można zaoszczędzić firmie pieniędzy i czasu oraz bardzo szybko osiągnąć trwałe wyniki.
Książka rozpoczyna się od szczegółowego wyjaśnienia, w jaki sposób koncepcje strategiczne Roberta przyczyniły się do uzdrowienia znanej na całym świecie firmy Caterpillar. W dalszej kolejności opisuje podstawowe elementy opracowanego przez Roberta procesu myślenia strategicznego, w szczególności zaś zagadnienia określenia siły napędowej firmy, tworzenia zespołu ds. strategii oraz uruchamiania nowych inicjatyw w skali całego przedsiębiorstwa. Ten racjonalny proces, który może wykorzystać zespół kierowniczy każdej firmy w każdej branży, jest ilustrowany licznymi analizami zaczerpniętymi z doświadczeń takich przedsiębiorstw jak LandAmerica, 3M, FedEx, Pulte Homes, FirstRand Limited, ACUITY czy MAXX, Inc. zaledwie garstki z kilkuset, które dzięki myśleniu strategicznemu Roberta osiągnęły znakomite długoterminowe wyniki.
Czytelnik książki dowie się, jak:
*uniknąć 10 grzechów śmiertelnych prowadzących do problemów strategicznych;
*określać cele firmy, stojące przed nią wyzwania i otwierające się przed nią możliwości;
*opracowywać strategie z myślą o przyszłości, a nie o teraźniejszości;
*przekazywać wizję przedsiębiorstwa ludziom i wciągać ich w jej realizację;
*opracować trwały, energiczny program tworzenia nowych produktów;
*tworzyć nowe strumienie przychodów, które pozwolą firmie rozwijać się szybciej od konkurencji;
*stale zaskakiwać konkurentów i doprowadzać do tego, że ich strategie staną się przestarzałe.
Z książką Nowe myślenie strategiczne już dziś można przystąpić do pracy nad wyprowadzaniem firmy na pozycję lidera branży wykazującego się trwałą przewagą strategiczną nad konkurentami!
Michel Robert jest założycielem i prezesem Decision Processes International, Inc. znanej firmy doradczej prowadzącej działalność w 15 krajach i stale współpracującej z 60 przedsiębiorstwami, do których zaliczają się w na przykład Caterpillar, Volvo i FIAT. Ceniony wykładowca i autor licznych artykułów publikowanych w wielu czasopismach gospodarczych, między innymi w Wall Street Journal. Michel Robert napisał książki The Power of Strategic Thinking, Product Innovation Strategy Pure & Simple oraz Strategy Pure & Simple II; uznaje się go za twórcę terminu myślenie strategiczne.
Szczegóły
Tytuł
Nowe myślenie strategiczne
Podtytuł
Czyste i proste
Autor
Robert Michel
Wydawnictwo
Seria
Horyzonty Biznesu
Wydanie
1
Rok wydania
2006
Oprawa
Twarda
Ilość stron
304
Format
15.8x23.3cm
Języki
polski
ISBN
8388970526
Język oryginału
angielski
Tłumacze
Łuczkiewicz Grzegorz
Tytuł oryginału
THE NEW STRATEGIC THINKING
Rodzaj
Książka
EAN
9788388970528
Data premiery
2006-10-19
Kraj produkcji
PL
Producent
MT Biznes Sp. z o.o.
Dodałeś produkt do koszyka

Nowe myślenie strategiczne
48,80 zł
Recenzje