41.99
Książki
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Nowoczesna firma
Strategie organizacyjne na rzecz wydajności i rozwoju
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Seria:
PSYCHOLOGIA I ZARZĄDZANIE
Oprawa: Miękka
Opis
Firmy na całym świecie eksperymentują z nowymi modelami organizacyjnymi. Zmieniają swoje procedury, procesy i kultury korporacyjne, próbując zwiększyć wydajność i perspektywy wzrostu. W trakcie tego procesu zmienia się zakres działalności firmy, opracowują nowe schematy organizacyjne, na nowo definiują alokację władzy i odpowiedzialności decyzyjnej, reformują mechanizmy motywacji i wynagradzania pracowników, decydują, które działania prowadzić samodzielnie, a które zlecać innym wykonawcom, przekształcają systemy informacyjne oraz zmieniają grupowe przekonania, wartości i normy swoich pracowników. W niniejszej książce John Roberts stwierdza, że pomiędzy tymi zmianami występują pewne przewidywalne, istotne związki, które pozwalają na wzrost i poprawę wydajności przedsiębiorstwa. Sukces wynika z równowagi pomiędzy elementami modelu organizacyjnego, strategii konkurencyjnej oraz środowiska zewnętrznego, w którym funkcjonuje firma. Osiągnięcie tego stanu wymaga holistycznego podejścia do problemu. Nowoczesna firma przedstawia wartościowe koncepcje umożliwiające analizę wzajemnych zależności występujących pomiędzy składnikami modelu organizacyjnego, strategią i środowiskiem biznesowym. To napisane przystępnym stylem opracowanie jest owocem skrupulatnych badań, wzbogaconych licznymi przykładami, od osiemnastowiecznych firm trudniących się handlem futrami, do współczesnych gigantów rynku, takich jak BP i Nokia. Wreszcie książka podejmuje pytanie, dlaczego dziś dochodzi do tych wszystkich zmian organizacyjnych, sugerując jako ich przyczynę wzrost globalnej konkurencji i zmiany technologiczne. Lektura Nowoczesnej firmy, napisanej przez jednego z czołowych ekonomistów i specjalistów w dziedzinie strategii i organizacji, pozwala na lepsze zrozumienie dzisiejszego świata biznesu. Książka z pewnością zainteresuje zarówno ekonomistów, studentów, jak i menedżerów
Szczegóły
Tytuł
Nowoczesna firma
Podtytuł
Strategie organizacyjne na rzecz wydajności i rozwoju
Autor
Roberts John
Wydawnictwo
Seria
PSYCHOLOGIA I ZARZĄDZANIE
Wydanie
1
Rok wydania
2009
Oprawa
Miękka
Ilość stron
222
Format
16.0x23.0cm
Języki
polski
ISBN
9788323325703
Język oryginału
angielski
Tłumacze
Kotlicki Rafał
Tytuł oryginału
The Modern Firm. Organizational for Performance and Growth
Rodzaj
Książka
EAN
9788323325703
Data premiery
2009-05-29
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Dodałeś produkt do koszyka

Nowoczesna firma
41,99 zł
Recenzje