32.5
                                            Socjologia
                                            Oficyna Naukowa
                                        
                                        
                                                Nowy odbiorca?
                                                
Przemiany obrazu odbiorcy w wybranych koncepcjach współczesnej kultury
                                            
                                                                                            
                                                                                                                                                                                    
                                                                                        
                                                                                                            Wydawnictwo:
                                                                                                        
                                                                                                                                                                                                                                            
                                                            Oficyna Naukowa
                                                        
                                                                                                                                                                                                                                                                                            
                                                
                                                                                                                                                    Oprawa: Twarda
                                                                                            Opis
                                Książka zawiera krytyczny przegląd teorii kultury współczesnej z perspektywy przemian modelu odbiorcy i odbioru  od klasycznych koncepcji kultury masowej z lat pięćdziesiątych XX wieku po najnowsze prace poświęcone kulturze uczestnictwa. Koncentracja na odbiorcy i jego podmiotowości staje się dla autorki sposobem na pisanie społecznej teorii mediów, powiązanej z kulturową transformacją systemów komunikacji społecznej. Wnikliwej analizie poddaje ona ukryte założenia na temat rozumienia zarówno samej kultury, jak i koncepcji jednostki jako jej uczestnika. Przedstawia również praktyczne wymiary odkrywania odbiorcy przez teorie, a przede wszystkim problem kompetencji medialnych publiczności oraz projektów edukacji medialnej. W centrum zainteresowania sytuuje wnikliwą i zarazem wszechstronną refleksję semiotyczną dotyczącą współczesnych przemian odbiorcy kultury. Mamy tu do czynienia z refleksją o charakterze systemowym, z istoty swej interdyscyplinarną. Jej podstawę metodologiczną stanowi nowocześnie uprawiana socjologia kultury.  Współczesny i zarazem na wskroś nowoczesny charakter refleksji badawczej, jaką prezentuje autorka, czyni jej książkę tytułem bez precedensu na naszym rynku wydawniczym. Nie mieliśmy dotąd w rodzimej literaturze naukowej podobnego syntetycznego opracowania, które obejmowałoby rozległą całość przemian modelu odbioru i odbiorcy, a jednocześnie przedstawiało bogaty repertuar zagadnień związanych z tą złożoną, niełatwo poddającą się refleksji naukowej tematyką.  Autorka nie tylko referuje klasyczne koncepcje teoretyczne, lecz również wielokrotnie przywołuje w swoich rozważaniach literaturę nową i najnowszą, powołując się na prace Manuela Castellsa, Lva Manovicha, Andrew Keena, Henry'ego Jenkinsa, Jamesa Gee, Paula Levinsona, Pierre'a Levy'ego, Sonii Livingstone i wielu innych badaczy tej złożonej problematyki.
                            
                        Szczegóły
Tytuł
                                        Nowy odbiorca?
                                    Podtytuł
                                            Przemiany obrazu odbiorcy w wybranych koncepcjach współczesnej kultury
                                        
                                                                                                            Autor                                                                                                    
                                                
                                            
                                                                                                                                                                        Wydawnictwo                                                                                                                                                            
                                                
                                            Wydanie
                                            1
                                        Rok wydania
                                            2014
                                        Oprawa
                                            Twarda
                                        Ilość stron
                                            256
                                        Format
                                            13.5x21.5cm
                                        Języki
                                            polski
                                        ISBN
                                            9788364363061
                                        Rodzaj
                                            Książka
                                        EAN
                                            9788364363061
                                        Data premiery
                                            2014-04-24
                                        Kraj produkcji
                                            PL
                                        Producent
                                            
                                                Ewa Pajestka Kojder Oficyna Naukowa
                                                
                                                    
                                                    
                                                
                                            
                                        Dodałeś produkt do koszyka
        
                        
                            Nowy odbiorca?
                        
                    
                                            
                    
                    
                    32,50 zł
                                            
Recenzje