25.13
Książki
Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
Objectivity in Journalism
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
Oprawa: Twarda
Opis
Nigdy wcześniej najważniejsze media w Polsce nie porzuciły w tak wyrazisty sposób swojej obiektywności i neutralności. Szczególnie wyraźnie da się to zaobserwować na poziomie dyskursu politycznego i silnie zarysowanych politycznych sympatii poszczególnych tytułów prasowych, stacji radiowych i telewizyjnych. Czołowi dziennikarze mówią wręcz, że jasno zakreślone preferencje polityczne ludzi mediów i ich upublicznianie jest czymś właściwym, a nawet koniecznym.Książka Pawła Urbaniaka jest głosem w dyskusji, czy taka sytuacja jest właściwa, a także stanowi autorską próbę opisu pojęcia ?obiektywizm dziennikarski?, dążność do którego mimo wszystko wpisywana jest choćby we wszystkie dziennikarskie kodeksy etyczne. W kolejnych rozdziałach autor definiuje pojęcie ?fakt?, zarysowuje proces transformacji surowego faktu występującego w pewnej społecznej przestrzeni w fakt opowiedziany, będący przedmiotem dziennikarskiej relacji, udowadnia, że teksty dziennikarskie, głównie zaś reporterskie mogą być niezwykle wartościowym źródłem poznania rzeczywistości, w swej istocie zbliżonym do poznania naukowego, a także wykazuje, że nie tylko słowo może być narzędziem manipulacji, zniekształcania rzeczywistości czy po prostu nieświadomej subiektywizacji opisu. Wolna od nich wszystkich nie jest również komunikacja wizualna, która zawsze w sposób selektywny dobiera pewne obrazy składające się na opowieść o faktach.
Szczegóły
Tytuł
Objectivity in Journalism
Autor
Wydawnictwo
Rok wydania
2016
Oprawa
Twarda
Ilość stron
120
Format
15.0x21.0cm
Języki
angielski
ISBN
9788322935262
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788322935262
Dodałeś produkt do koszyka
Objectivity in Journalism
25,13 zł
Recenzje