39.9
Książki
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Oblicza kampanii wyborczych 2015 roku
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Oprawa: Miękka
Opis
Rok 2015 z pewnością zapisze się w historii. Nie tylko bowiem po raz drugi, po dziesięciu latach, Prawo i Sprawiedliwość wygrało wybory parlamentarne i prezydenckie, ale po raz pierwszy po 1989 roku utworzyło samodzielnie rząd, na którego czele stanęła Beata Szydło. Dlaczego jednak obie kampanie wyborcze potoczyły się w sposób, którego niemal nikt nie przewidywał Co takiego stało się, że preferencje polityczne Polaków zmieniły się na przestrzeni około dziesięciu miesięcy na tyle mocno, by dać pełnię władzy ustawodawczej i wykonawczej PiS Jakie argumenty w walce wyborczej zostały użyte i które były skuteczne, a które zakończyły się porażką Jakie narzędzia perswazji okazały się skuteczne Które strategie komunikacyjne odniosły sukces Które problemy warto było podejmować, a od których należało uciekać O czym mówiono, a czego unikano Jakie wartości przyświecały zwycięzcom, a jakie przegranym Kto poprawnie potrafił interpretować zmieniające się nastroje społeczne i wyciągać z tego odpowiednie wnioskiTe i inne pytania warto zadawać, by lepiej zrozumieć procesy polityczne w roku 2015. One także towarzyszyły wszystkim autorom tej książki w ich studiach nad toczonymi w ubiegłym roku kampaniami wyborczymi na urząd Prezydenta RP oraz parlamentarną.Ze WstępuAutorzy wraz z redaktorami dołożyli starań, aby prezentowane teksty zostały oparte na miarodajnych źródłach, obszernej literaturze oraz rzetelnej znajomości problematyki wyborczej. Zawierają interesujący ładunek wiedzy solidnie udokumentowanej i uporządkowanej w tabelach i wykresach skoncentrowanej na poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie, dlaczego obie kampanie wyborcze potoczyły się w sposób, którego nieomal nikt wcześniej nie przewidywał.To sprawia, że artykuły zamieszczone w tomie mogą być ciekawą lekturą dla każdego, kto zajmuje się lub w przyszłości zamierza się zająć badaniami związanymi z szeroko rozumianą problematyką legitymizacji transformacji systemu politycznego w Polsce; mogą również stanowić przydatny materiał do wykorzystania w dydaktyce politologicznej.Z recenzji prof. dr hab. Barbary Krauz-Mozer
Szczegóły
Tytuł
Oblicza kampanii wyborczych 2015 roku
Wydawnictwo
Rok wydania
2016
Oprawa
Miękka
Ilość stron
574
Format
16.0x23.5cm
Języki
polski
ISBN
9788323341628
Redakcja
Kułakowska Małgorzata
Redakcja
Borowiec Piotr
Redakcja
Ścigaj Paweł
Rodzaj
Książka
EAN
9788323341628
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Dodałeś produkt do koszyka

Oblicza kampanii wyborczych 2015 roku
39,90 zł
Recenzje