32.16
Pedagogika
Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
Ocena systemu awansu zawodowego nauczycieli w Polsce Studium empiryczne
Opis
W książce przedstawiono wyniki pierwszego rzetelnego i obszernego problemowo badania funkcjonowania systemu awansu zawodowego nauczycieli. Zagadnienia związane z awansem zbadano, stosując metody ilościowe i jakościowe. Przeprowadzono badania ankietowe wśród nauczycieli i dyrektorów szkół, wywiady z przedstawicielami organów prowadzących, kuratoriów, ekspertami komisji egzaminacyjnych i kwalifikacyjnych, wywiady zbiorowe z wybranymi grupami nauczycieli. Analizie poddano rozwiązania prawne dotyczące awansu zawodowego nauczycieli: nowelizacje przepisów prawnych oraz ich konsekwencje dla nauczycieli i jakości pracy szkół. Przeprowadzono także studia przypadków szkół, żeby poznać praktyczne zastosowanie obowiązujących rozwiązań w zróżnicowanych społecznie, demograficznie i pedagogicznie środowiskach edukacyjnych. Autorki podjęły próbę zweryfikowania zalet i wad systemu, jego znaczenia dla podnoszenia kwalifikacji nauczycieli i poprawienia jakości pracy szkoły oraz przedstawiły propozycje zmian. Na problematykę awansowania i promowania nauczycieli starały się spojrzeć możliwie szeroko, uwzględniając perspektywę wszystkich uczestników tego procesu.
Szczegóły
Tytuł
Ocena systemu awansu zawodowego nauczycieli w Polsce Studium empiryczne
Autor
Wydawnictwo
Seria
Rok wydania
2013
Oprawa
Miękka
Ilość stron
170
Format
14.5x20.5cm
Języki
polski
ISBN
9788323511731
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788323511731
Data premiery
2013-10-09
Dodałeś produkt do koszyka
Ocena systemu awansu zawodowego nauczycieli w Polsce Studium empiryczne
32,16 zł
Recenzje