0
                                            Książki
                                            C. H. Beck
                                        
                                        Ochrona danych osobowych w marketingu i sprzedaży
Opis
                                Publikacja kompleksowo omawia zagadnienia dotyczące ochrony danych osobowych specyficzne dla obszaru marketingu i sprzedaży. Nowe, drugie wydanie książki w swojej treści uwzględnia:stosowanie RODO, ustawy o ochronie danych osobowych oraz innych przepisów mających związek z ochroną danych osobowych, takich jak ustawa z 12.7.2024 r. – Prawo komunikacji elektronicznej (Dz.U. z 2024 r. poz. 1221), której regulacja, począwszy od 10.11.2024 r. zastępuje w zakresie kierowania informacji handlowej art. 10 ustawy o świadczeniu usług elektronicznych oraz art. 172 ustawy – Prawo telekomunikacyjne, które do tej pory regulowały kwestie pozyskiwania zgód na przesyłanie informacji handlowej i wykorzystywanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych dla celów marketingu bezpośredniego;kluczowe wyzwania dla administratorów danych z branży marketingu jako dostawców usług pośrednich na gruncie przepisów DSA (Aktu o usługach cyfrowych, zwanego potocznie konstytucją Internetu);zagadnienia przetwarzania danych osobowych w marketingu z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (uwzględniając w tym zakresie nie tylko regulacje RODO, lecz także rozporządzenia AI Act);praktyki dark patterns oraz to, jakim regulacjom one podlegają (w szczególności Akt w sprawie danych, DSA, AI Act).Autorzy skupiają się również na problemach, które od lat budzą wątpliwości, takich jak np.:profilowanie,modele współadministrowania,zapłata danymi osobowymi,wykorzystanie baz danych i wizerunku w kontekście RODO,prowadzenie konkursów i loterii,screen scraping,przetwarzanie danych w ramach portali społecznościowych.Autorzy uwzględniają przy tym najnowsze orzecznictwo polskie i europejskie, omawiają także najnowsze opinie i wytyczne Europejskiej Rady Ochrony Danych. Opisują zmiany zarówno w prawie krajowym (ustawa – Prawo komunikacji elektronicznej), jak i europejskim (DSA, AI ACT). Istotne jest to, że poza omówieniem nowych przepisów autorzy biorą pod uwagę także kierunki zmian w prawie europejskim (np. kwestia marketingu w kontekście reformy dyrektywy o e-prywatności oraz przeciwdziałania dark patterns).
                            
                        Szczegóły
Tytuł
                                        Ochrona danych osobowych w marketingu i sprzedaży
                                    
                                                                                                                                                                        Wydawnictwo                                                                                                                                                            
                                                
                                            
                                                                                                            Seria                                                                                                    
                                                
                                                                                                                                                                        PRAWO DLA PRAKTYKÓW
                                                                                                                                                                                                                    
                                            Wydanie
                                            1
                                        Rok wydania
                                            2024
                                        Oprawa
                                            Miękka ze skrzydełkami
                                        Ilość stron
                                            484
                                        Format
                                            16.5x23.8cm
                                        Języki
                                            polski
                                        ISBN
                                            9788383568775
                                        Redakcja
                                            Gumularz Mirosław
                                        Redakcja
                                            Kozik Patrycja
                                        Tytuł oryginału
                                            U
                                        Rodzaj
                                            Książka
                                        EAN
                                            9788383568775
                                        Kraj produkcji
                                            PL
                                        Producent
                                            
                                                Wydawnictwo C.H. Beck Sp. z o.o.
                                                
                                                    
                                                    
                                                
                                            
                                        Dodałeś produkt do koszyka
        
                        
                        
                            Ochrona danych osobowych w marketingu i sprzedaży
                        
                    
                    
                    
                    0,00 zł
                                            
                                                    
Recenzje