39.9
Książki
MT Biznes
Od pomysłu do zysku
Jak zebrać owoce innowacji
Wydawnictwo:
MT Biznes
Oprawa: Miękka
Opis
Jedyna innowacja warta zachodu to dochodowa innowacja.
Między pomysłem a innowacją istnieje duża różnica. Na imię jej zysk. Autorzy Od pomysłu do zysku, Jim Andrew i Hal Sirkin, twierdzą, że firmy muszą bardziej koncentrować się na osiąganiu zysków z innowacji finansowych oraz w formie innych korzyści przynoszących dochody aby zapewnić sobie wzrost, utrzymać konkurencyjność oraz przede wszystkim podnieść zwroty ze swoich wydatków na innowacje.
Autorzy przedstawiają koncepcję krzywej finansowej to metoda umiejętnego wykorzystania czynników mających wpływ na zysk, do których należą: wielkość inwestycji początkowych, szybkość wprowadzania nowości na rynek, czas osiągania optymalnej skali produkcji oraz wysokość kosztów początkowych. Krzywa finansowa zmusza kadrę zarządzającą do posługiwania się tym samym językiem i do otwartej debaty na temat nieuchronnych kompromisów.
Od pomysłu do zysku pokazuje także, kiedy warto wykorzystać innowacje do celów pozafinansowych takich jak zdobywanie wiedzy, wzmocnienie marki firmy, zbudowanie silniejszego ekosystemu partnerów i współpracowników oraz rewitalizacja organizacji i jej pracowników.
Andrew i Sirkin pokazują, że firmy często nie potrafią zastosować różnych modeli biznesowych, by zmienić kształt krzywej finansowej i przerzucić ryzyko finansowe, techniczne i rynkowe na innych, lepiej przygotowanych do jego podjęcia. Autorzy szczegółowo omawiają zalety i wady trzech modeli integracyjnego, koordynacyjnego i licencyjnego i wyjaśniają, kiedy i w jaki sposób zastosować każdy z nich, by zmaksymalizować zysk z innowacji.
Książka porusza także takie aspekty innowacji, jak struktura organizacyjna i przywództwo. Podpierając się licznymi przykładami, autorzy opisują proces konsolidacji organizacji wokół idei osiągnięcia zysku z innowacji. Przedstawiają także siedem ważnych decyzji, jakie lider musi podjąć a nie powierzyć innym kiedy zarządza procesem innowacji w celu uzyskania najwyższego zwrotu z inwestycji.
Od pomysłu do zysku pokazuje, jak traktować innowacje jako proces zarządzania, a nie tajemnicze działania twórcze. Autorzy podkreślają, że to nie brak pomysłów najczęściej stanowi przeszkodę w odniesieniu sukcesu w innowacji, ale brak odpowiedniego przywództwa i dobrego zarządzania.
Jarkko Sairanen, wiceprezes ds. Strategii korporacyjnej, Nokia
Innowacje to konkurencyjna broń XXI wieku. Ci, którzy opanują sztukę posługiwania się tą bronią, pozostawią innych w tyle. Andrew i Sirkin przedstawiają systematyczne podejście do podniesienia innowacyjności twojej firmy. Lektura obowiązkowa. Przeczytaj, zanim zrobią to twoi rynkowi rywale!
J. Bruce Harreld, starszy wiceprezes ds. Marketingu i strategii, IBM
W Od pomysłu do zysku można znaleźć mnóstwo koncepcji i metod, które mogą pomóc każdej firmie w tworzeniu nowych produktów i usług generujących maksymalny zysk, a także przynoszących korzyści ich marce, relacjom i organizacji. Samsung zastosował te sposoby podejścia do innowacji i osiągnął fantastyczny wzrost organiczny, a także stał się jedną z czołowych marek na świecie.
Jong-Yong Yun, wiceprezes i dyrektor generalny, Samsung Electronics
Między pomysłem a innowacją istnieje duża różnica. Na imię jej zysk. Autorzy Od pomysłu do zysku, Jim Andrew i Hal Sirkin, twierdzą, że firmy muszą bardziej koncentrować się na osiąganiu zysków z innowacji finansowych oraz w formie innych korzyści przynoszących dochody aby zapewnić sobie wzrost, utrzymać konkurencyjność oraz przede wszystkim podnieść zwroty ze swoich wydatków na innowacje.
Autorzy przedstawiają koncepcję krzywej finansowej to metoda umiejętnego wykorzystania czynników mających wpływ na zysk, do których należą: wielkość inwestycji początkowych, szybkość wprowadzania nowości na rynek, czas osiągania optymalnej skali produkcji oraz wysokość kosztów początkowych. Krzywa finansowa zmusza kadrę zarządzającą do posługiwania się tym samym językiem i do otwartej debaty na temat nieuchronnych kompromisów.
Od pomysłu do zysku pokazuje także, kiedy warto wykorzystać innowacje do celów pozafinansowych takich jak zdobywanie wiedzy, wzmocnienie marki firmy, zbudowanie silniejszego ekosystemu partnerów i współpracowników oraz rewitalizacja organizacji i jej pracowników.
Andrew i Sirkin pokazują, że firmy często nie potrafią zastosować różnych modeli biznesowych, by zmienić kształt krzywej finansowej i przerzucić ryzyko finansowe, techniczne i rynkowe na innych, lepiej przygotowanych do jego podjęcia. Autorzy szczegółowo omawiają zalety i wady trzech modeli integracyjnego, koordynacyjnego i licencyjnego i wyjaśniają, kiedy i w jaki sposób zastosować każdy z nich, by zmaksymalizować zysk z innowacji.
Książka porusza także takie aspekty innowacji, jak struktura organizacyjna i przywództwo. Podpierając się licznymi przykładami, autorzy opisują proces konsolidacji organizacji wokół idei osiągnięcia zysku z innowacji. Przedstawiają także siedem ważnych decyzji, jakie lider musi podjąć a nie powierzyć innym kiedy zarządza procesem innowacji w celu uzyskania najwyższego zwrotu z inwestycji.
Od pomysłu do zysku pokazuje, jak traktować innowacje jako proces zarządzania, a nie tajemnicze działania twórcze. Autorzy podkreślają, że to nie brak pomysłów najczęściej stanowi przeszkodę w odniesieniu sukcesu w innowacji, ale brak odpowiedniego przywództwa i dobrego zarządzania.
Jarkko Sairanen, wiceprezes ds. Strategii korporacyjnej, Nokia
Innowacje to konkurencyjna broń XXI wieku. Ci, którzy opanują sztukę posługiwania się tą bronią, pozostawią innych w tyle. Andrew i Sirkin przedstawiają systematyczne podejście do podniesienia innowacyjności twojej firmy. Lektura obowiązkowa. Przeczytaj, zanim zrobią to twoi rynkowi rywale!
J. Bruce Harreld, starszy wiceprezes ds. Marketingu i strategii, IBM
W Od pomysłu do zysku można znaleźć mnóstwo koncepcji i metod, które mogą pomóc każdej firmie w tworzeniu nowych produktów i usług generujących maksymalny zysk, a także przynoszących korzyści ich marce, relacjom i organizacji. Samsung zastosował te sposoby podejścia do innowacji i osiągnął fantastyczny wzrost organiczny, a także stał się jedną z czołowych marek na świecie.
Jong-Yong Yun, wiceprezes i dyrektor generalny, Samsung Electronics
Szczegóły
Tytuł
Od pomysłu do zysku
Podtytuł
Jak zebrać owoce innowacji
Autor
Andrew James P.
, Sirkin Harold L.
Wydawnictwo
Rok wydania
2010
Oprawa
Miękka
Ilość stron
238
Format
15.0x22.0cm
Języki
polski
ISBN
9788362195664
Tłumacze
Sobolewska Agnieszka
Rodzaj
Książka
EAN
9788362195664
Data premiery
2010-11-04
Kraj produkcji
PL
Producent
MT Biznes Sp. z o.o.
Dodałeś produkt do koszyka

Od pomysłu do zysku
39,90 zł
Recenzje