27.88
Publicystyka
Prószyński i S-ka
Okrakiem na barykadzie
Dziennikarze i celebryci
Wydawnictwo:
Prószyński i S-ka
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
27,88 zł
Cena rekomendowana: 38,00 zł
Cena okładkowa/rekomendowana przez wydawcę/producenta.
Produkt chwilowo niedostępny
Powiadom o dostępności
Opis
Trudno być dziś dziennikarzem w Polsce: co raz to narzekają, że jesteś niepotrzebny i niedługo nieuchronnie zastąpią cię skomputeryzowane maszyny. Niełatwo w tym samym czasie utrzymywać się z celebrzenia na tej scenie: stajesz się przedmiotem łatwym do obrażania, wyśmiewania, a w najlepszym przypadku nie doceniają cię. Jak jest, gdy jest się po trosze i jednym, i drugim to główna teza tej książki. Co się dzieje, gdy będąc dziennikarzem, starasz się trafiać z przekazem do swojej publiczności, stosując narzędzia celebrytów Nie czarujmy się tylko wtedy, gdy czujemy oddech czytelnika za naszymi plecami, uprawianie tego zawodu ma sens. Książka traktuje o styku dziennikarstwa, coraz powszechniej stabloidyzowanego, i systemu celebryckiego, coraz powszechniej wkraczającego w miejsca, które do tej pory funkcjonowały jako salony (nie mylić z Salonem, ulubionym celem ataków grupy konserwatywnych dziennikarzy).Wiesław Godzic profesor zwyczajny, filmoznawca i medioznawca. Związany z Uniwersytetem Śląskim (do 1983) i Jagiellońskim (do 2003), obecnie jest wykładowcą w Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS, kierownikiem Katedry Mediów Audiowizualnych. Zajmuje się semiotyką i retoryką przekazów medialnych. Stypendysta Fundacji Kościuszkowskiej, Central European University, Getty Foundation i Deutscher Akademischer Austauschdienst oraz norweskich fundacji rządowych. Wykładał m.in. w Cleveland State University, Rochester University w USA, Middlesex University w Londynie oraz w Bergen i Trondheim w Norwegii. Redaktor naczelny kwartalnika Kultura Popularna od 2002 roku. Ostatnio wydał Znani z tego, że są znani. Celebryci w kulturze tabloidów (WAiP, 2007) oraz zredagował podręcznik akademicki Media audiowizualne (WAiP, 2010) i wraz ze Zbigniewem Bauerem E-gatunki. Dziennikarz w nowej przestrzeni komunikowania (Poltext, 2015). Jego Kuba i inni. Twarze i maski popkultury (Sedno, Warszawa) ukazała się w 2013 roku. Porzucił Kraków dla Milanówka. Zamienił kilka słów i uścisk dłoni z Umbertem Eco na Sycylii co bardzo sobie ceni.
Kraj produkcji:
Producent:
Prószyński Media Sp. z o.o.
ul. Rzymowskiego 28
02-697 Warszawa (PL)
tel: +48 22 278 17 40
email: [email protected]
Szczegóły
Tytuł
Okrakiem na barykadzie
Podtytuł
Dziennikarze i celebryci
Autor
Wydawnictwo
Wydanie
1
Rok wydania
2016
Oprawa
Miękka ze skrzydełkami
Ilość stron
320
Format
14.5x20.5cm
Języki
polski
ISBN
9788380694637
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788380694637
Data premiery
2016-10-31
Dodałeś produkt do koszyka

Okrakiem na barykadzie
27,88 zł
Recenzje