loading
Status zamówienia
61 651 55 95
Zaloguj się
Funkcja dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się lub załóż konto aby otrzymać powiadomienie o dostępności.
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się przy pomocy
Nie masz konta?
Zarejestruj się
99 Książki Helion

OpenGL Programowanie gier + CD

Hawkins Kevin

,

Astle Dave

Wydawnictwo: Helion
Oprawa: Miękka
99,00 zł
Produkt chwilowo niedostępny

Opis

Coraz szybsze procesory, coraz wydajniejsze karty graficzne -- wszystko to powoduje, że programiści gier komputerowych potrafią kreować własne, wirtualne i trójwymiarowe światy, przyciągające gracza bogactwem szczegółów i drobiazgowym odwzorowaniem rzeczywistości (lub wyobraźni twórcy). Tworzenie tak zaawansowanych i skomplikowanych gier nie byłoby możliwe bez bibliotek graficznych, takich jak OpenGL, pozwalających na wyświetlanie trójwymiarowych obiektów przez karty graficzne różnych producentów. OpenGL w ogromnym stopniu przyspiesza pracę programisty.







Książka omawia użycie OpenGL do tworzenia dynamicznych, trójwymiarowych światów gier oraz efektów specjalnych. Przedstawia podstawy tworzenia aplikacji w systemie Windows, teorię grafiki trójwymiarowej, ale główny nacisk kładzie na prezentację funkcjonalności OpenGL. Jednak autor nie poprzestał na opisie. Sama biblioteka nie wystarcza do stworzenia gry. Opisane zostały także niezbędne programiście elementy biblioteki DirectX pozwalające na wzbogacenie gry o dźwięk i wygodne sterowanie.







Książka przedstawia:







Podstawy programowania w Windows, funkcje WGL



Podstawy teorii grafiki trójwymiarowej



Maszynę stanów OpenGL i podstawowe elementy grafiki



Przekształcenia układu współrzędnych i macierze OpenGL



Kolory i efekty związane z oświetleniem



Mapy bitowe i tekstury w OpenGL



Listy wyświetlania i tablice wierzchołków



Bufory OpenGL



Krzywe, powierzchnie i powierzchnie drugiego stopnia



Sposoby tworzenia efektów specjalnych



Interfejs DirectInput



Wykorzystanie DirectX Audio



Trójwymiarowe modele postaci







"Osobiście pojawienie się tej książki przyprawia mnie o dreszcz emocji. Po raz pierwszy programiści otrzymują książkę poświęcona programowaniu gier za pomocą OpenGL. Jeśli nawet nie wiążesz swojej kariery zawodowej z tworzeniem gier komputerowych, to lektura tej książki pomoże Ci lepiej zrozumieć technologię, która wykorzystywana jest do tworzenia współczesnych gier, a także zdobyć umiejętności, które mogą być przydatne w innych dziedzinach programowania" -- Mark J. Kilgard, NVIDIA Corporation. Autor "OpenGL Programming for the X Window System" oraz pakietu OpenGL Utility Toolkit (GLUT)

Szczegóły

Tytuł
OpenGL Programowanie gier + CD
Autor
Hawkins Kevin , Astle Dave
Wydawnictwo
Rok wydania
2003
Oprawa
Miękka
Ilość stron
30
Format
16.5x23.5cm
Języki
polski
ISBN
9788373610354
Język oryginału
angielski
Tłumacze
Senczyk Jaromir
Tytuł oryginału
OpenGL Game Programming
Rodzaj
Książka
EAN
9788373610354
Kraj produkcji
PL
Producent
Helion SA
Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
PL
(32) 230-98-63
[email protected]

Recenzje

Brak recenzji
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Twoja recenzja
Twoja ocena:
Dziękujemy za dodanie opinii!
Pojawi się po weryfikacji administaratora.
99,00 zł
Produkt chwilowo niedostępny
Dodałeś produkt do koszyka
OpenGL Programowanie gier + CD - Hawkins Kevin, Astle Dave
OpenGL Programowanie gier + CD
Hawkins Kevin, Astle Dave
99,00 zł
Przejdź do koszyka
99,00 zł
Rabaty do 45% non stop Rabaty do 45% non stop
Ponad 200 tys. produktów Ponad 200 tys. produktów
Bezpieczne zakupy Bezpieczne zakupy
Tami
O firmie
Dane firmowe
dobraksiazka.pl
ul. Starołęcka 7
61-361 Poznań [email protected]
Poczta polska DPD Orlen Paczka InPost
Przelewy24 BLIK VISA MASTERCARD PAYPO