39.8
Pedagogika
Impuls
Orientacje jakościowe w badaniach pedagogicznych Zeszyt 15
Wydawnictwo:
Impuls
Oprawa: Miękka
Opis
Kolejna odsłona zeszytów pedagogicznych Uniwersytetu Śląskiego przynosi rozważania dotyczące metodologii badań w dziedzinach humanistycznych. Publikacja jest rezultatem XXIV Letniej Szkoły Młodych Pedagogów które w dużej mierze oscylowały wokół istniejących ograniczeń i możliwości stosowania jakościowych orientacji badawczych w naukach o wychowaniu.
Spotkanie, któremu towarzyszyły wystąpienia wybitnych ludzi filozofii, socjologii i nauk pedagogicznych, zaowocowało opracowaniem mającym odpowiedzieć na aktualne i ważkie pytania o procedury badawcze w dziedzinie pedagogiki. Jak pogodzić swoistość przedmiotu badań z procedurami badawczymi Jakie korzyści i jakie zagrożenia niosą ze sobą kompilacje procedur jakościowych i ilościowych w badaniach pedagogicznych
Bogactwo tekstów składających się na publikację pozwala na analizę problemu z wielu odrębnych perspektyw badawczych. Treści ukazują bogactwo sensów i znaczeń zaczerpniętych z wielu nurtów, dzięki czemu problematyka przedstawiona w sposób możliwie szeroki i kompletny. Redaktorzy przyjęli metaforę drogi jako wartości porządkującej kierunek rozważań i dociekań. W związku z układ treści kolejno przechodzi przez kolejne fazy podróży : planowanie, przygotowanie, wyruszenie w podróż, będące odpowiednikiem: pracy nad koncepcją badań, dookreślaniem celu, ustalenia procedur, stawiania hipotez, doboru metody.
Zapraszamy do lektury.
Spotkanie, któremu towarzyszyły wystąpienia wybitnych ludzi filozofii, socjologii i nauk pedagogicznych, zaowocowało opracowaniem mającym odpowiedzieć na aktualne i ważkie pytania o procedury badawcze w dziedzinie pedagogiki. Jak pogodzić swoistość przedmiotu badań z procedurami badawczymi Jakie korzyści i jakie zagrożenia niosą ze sobą kompilacje procedur jakościowych i ilościowych w badaniach pedagogicznych
Bogactwo tekstów składających się na publikację pozwala na analizę problemu z wielu odrębnych perspektyw badawczych. Treści ukazują bogactwo sensów i znaczeń zaczerpniętych z wielu nurtów, dzięki czemu problematyka przedstawiona w sposób możliwie szeroki i kompletny. Redaktorzy przyjęli metaforę drogi jako wartości porządkującej kierunek rozważań i dociekań. W związku z układ treści kolejno przechodzi przez kolejne fazy podróży : planowanie, przygotowanie, wyruszenie w podróż, będące odpowiednikiem: pracy nad koncepcją badań, dookreślaniem celu, ustalenia procedur, stawiania hipotez, doboru metody.
Zapraszamy do lektury.
Szczegóły
Tytuł
Orientacje jakościowe w badaniach pedagogicznych Zeszyt 15
Wydawnictwo
Wydanie
1
Rok wydania
2011
Oprawa
Miękka
Ilość stron
308
Format
16.0x23.5cm
Języki
polski
ISBN
9788375876857
Rodzaj
Książka
EAN
9788375876857
Data premiery
2011-09-23
Kraj produkcji
PL
Producent
Oficyna Wydawnicza Impuls
Dodałeś produkt do koszyka

Orientacje jakościowe w badaniach pedagogicznych Zeszyt 15
39,80 zł
Recenzje