31.5
Pedagogika
UMCS
Osobowościowe i społeczne uwarunkowania radzenia sobie ze stresem przez studentów pierwszego roku
Wydawnictwo:
UMCS
Oprawa: Miękka
Opis
Celem badawczym nieniejszego opracowania jest próba zidentyfikowania preferowanego radzenia sobie ze stresem (dyspozycyjnego i sytuacyjnego) u studentów pierwszego roku w kontekście wybranych uwarunkowań, na które składają się: cechy osobowości, inteligencja emocjonalna, wsparcie społeczne i percypowane postawy rodzicielskie. Główny problem badawczy sformułowano następująco: Czy istnieje, a jeśli tak, to jaki charakter ma związek między stylami i strategiami radzenia ustalonymi za pomocą Kwestionariusza COPE (The coping Orientations to Problems Experienced) C. S. Carvera, M. F. Scheiera, J. K. Weintrauba ( w polskiej adaptacji S. Piątek i K. Wrześniewskiego), preferowanymi przez studentów pierwszego roku a wybranymi czynnikami indywidualnymi (osobowością i inteligencją emocjonalną) oraz społecznymi (wsparciem społecznym i postrzeganymi postawami wychowawczymi rodziców)
Szczegóły
Tytuł
Osobowościowe i społeczne uwarunkowania radzenia sobie ze stresem przez studentów pierwszego roku
Autor
Byra Parchomiuk
Wydawnictwo
Rok wydania
2011
Oprawa
Miękka
Ilość stron
272
Format
17.0x24.0cm
Języki
polski
ISBN
9788322729250
Rodzaj
Książka
EAN
9788322729250
Data premiery
2009-03-13
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwo UMCS
Dodałeś produkt do koszyka

Osobowościowe i społeczne uwarunkowania radzenia sobie ze stresem przez studentów pierwszego roku
31,50 zł
Recenzje