54.45
Książki
Nieoczywiste
Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu
Wydawnictwo:
Nieoczywiste
Oprawa: Miękka
54,45 zł
Cena rekomendowana: 59,00 zł
Cena okładkowa/rekomendowana przez wydawcę/producenta.
Produkt chwilowo niedostępny
Powiadom o dostępności
Opis
Metodologia badań to pasjonująca nauka, która pokazuje drogi w krajobrazie niewiedzy, przypuszczeń, domysłów i ludzkiej potrzeby zrozumienia. Każdy badacz powinien wybrać drogę właściwą dla badanego problemu, kontekstu, uwarunkowań czy postawy poznawczej. Nauki o zarządzaniu mają swoją tradycję badawczą i znaczny dorobek, a przez to uzyskują własną tożsamość również w perspektywie metodologicznej. Autorzy wyrażają nadzieję, że ta publikacja przyczyni się do dalszego podnoszenia jakości badań w naukach o zarządzaniu. W książce poruszają kluczowe zagadnienia tej dziedziny, takie jak:– podstawy metodologii nauk o zarządzaniu – główne typy badań, kierunki rozwoju metodologii oraz sposoby przygotowania badań,– problematyka badań interpretatywnych – specyfika badań jakościowych, procedury realizacji studiów przypadków, eksperymentów i symulacji, triangulacja, rola dyskursu w naukach o zarządzaniu,– badania ilościowe – istota tych badań, podstawowe oraz zaawansowane techniki operacjonalizacji, modelowania i testowania, metody wielokryterialnej analizy decyzyjnej.Trzecie wydanie książki wzbogaca wcześniejsze treści o nowe tematy, m.in. stawianie problemów naukowych, oryginalność badań, kryteria oceny rygoru metodycznego, wprowadzenie do badań jakościowych i ilościowych, a także badań operacyjnych. Publikacja skierowana jest do badaczy nauk o zarządzaniu, szczególnie młodych adeptów tej dyscypliny, studentów i doktorantów. Służyć ma zwłaszcza doskonaleniu warsztatu badawczego, ale będzie także pomocna tym wszystkim, którzy zamierzają rozwijać, weryfikować lub zmieniać swoje kompetencje badawcze. Autorami są pracownicy naukowi specjalizujący się w problematyce zarządzania strategicznego, przedsiębiorczości organizacyjnej, pomiaru efektywności, zarządzania zasobami niematerialnymi organizacji, turystyce, badaniach operacyjnych, a także w zagadnieniach kultury organizacyjnej.
Szczegóły
Tytuł
Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu
Wydawnictwo
Wydanie
3
Rok wydania
2023
Oprawa
Miękka
Ilość stron
460
Format
17.0x24.5cm
Języki
polski
ISBN
9788363391096
Redakcja
Czakon Wojciech
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788363391096
Kraj produkcji
PL
Producent
Doradztwo Wydawnicze GAB Grzegorz Boguta
Dodałeś produkt do koszyka

Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu
54,45 zł
Recenzje