loading
Status zamówienia
61 651 55 95
Zaloguj się
Funkcja dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się lub załóż konto aby otrzymać powiadomienie o dostępności.
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się przy pomocy
Nie masz konta?
Zarejestruj się
129.21 Książki WSiP

Pakiet podręczników: Przeszłość i dziś. Część 1 i 2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Liceum i technikum. Klasa 2. Język polski.
Pakiet podręczników: Przeszłość i dziś. Część 1 i 2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Liceum i technikum. Klasa 2. Język polski.

Zawartość pakietu

J.Polski LO 2 Przeszłość i dziś podr cz.1 ZPiR - Krzysztof Mrowcewicz
J.Polski LO 2 Przeszłość i dziś podr cz.1 ZPiR

Najniższa cena produktu w ciągu ostatnich 30 dni: 56,00 zł

Podręcznik przeznaczony dla uczniów 2 klasy liceum i technikum, w układzie chronologicznym i z podziałem na epoki.

Część pierwsza kl. II zawiera:

- Romantyzm.

Zawiera oznaczenie zmian wg MEN (2024 r.).

Przeszłość i dziś. Język polski. Podręcznik. Klasa 2. Część 2. Szkoła ponadpodstawowa. Liceum i technikum. - Ewa Paczoska
Przeszłość i dziś. Język polski. Podręcznik. Klasa 2. Część 2. Szkoła ponadpodstawowa. Liceum i technikum.
W podręczniku Przeszłość i dziś dla klasy 2, część 2 znajdują się teksty epoki pozytywizmu.
Materiał nauczania jest ułożony chronologicznie i podzielony na działy według epok historycznoliterackich, a te na rozdziały odpowiadające najważniejszym zagadnieniom poszczególnych epok. Chronologiczny układ treści nauczania pozwala uczniom poznawać literaturę i kulturę ze świadomością procesu historycznoliterackiego, w naturalnym porządku i w różnych kontekstach.

Stałą cechą serii jest wiązanie perspektywy historycznej i współczesnej. Tej zasadzie podporządkowano prezentację i interpretację zjawisk kultury. Starannie dobrana faktografia ilustruje żywe dziedzictwo, formujące i wzbogacające współczesność. Element Dialogi z tradycją służy uświadomieniu uczniom, jak teksty współczesne nawiązują do przeszłości i jak przeszłość ożywa dzięki współczesnym reinterpretacjom.

W centrum uwagi autora pozostaje tekst literacki. Jego interpretacja ma służyć refleksji nad kondycją człowieka we współczesnym świecie i sprzyjać kształtowaniu tożsamości ucznia.
Podręcznik jest wystarczającym źródłem do poznania tych utworów, które podstawa programowa zaleca czytać we fragmentach. Dzieła, które mają być poznane w całości, są reprezentowane fragmentami oraz omówieniami całości.

Każdy tekst literacki jest opatrzony Wskazówkami do analizy i interpretacji, które są dla ucznia zachętą i instrukcją do pracy z tekstem oraz samodzielnego odkrywania jego struktury i sensów.
Lektury przeznaczone do czytania w całości mają oprócz obudowy fragmentów tzw. Przewodniki po lekturze.
Istotną częścią opracowania lektur są ciekawe, zróżnicowane, nieschematyczne polecenia dla uczniów (Czytamy, analizujemy, interpretujemy). Jednym z ważnych celów tych poleceń jest kształtowanie świadomości kształtu językowo-stylistycznego i niesionych przez ów kształt znaczeń. Lektura tekstów literackich i odbiór tekstów kultury wykorzystywana jest także jako okazja do doskonalenia umiejętności komunikacyjnych (tworzenia tekstów własnych).

Przewidziane w podstawie programowej zagadnienia językoznawcze zostały omówione w odrębnych rozdziałach, zintegrowanych tam, gdzie było to możliwe z treściami z zakresu literatury i kultury.
Poza materiałem historycznoliterackim i językoznawczym podręcznik wprowadza różnorodne interdyscyplinarne konteksty interpretacyjne: plastyczne, filozoficzne, kulturowe i historyczne oraz biograficzne. Ciekawy dobór dzieł plastycznych ma sprzyjać pogłębionej refleksji nad kulturą, a przede wszystkim pomagać w zrozumieniu tekstów literackich. Wiele ilustracji zostało opatrzonych rozbudowanym komentarzem, który wprowadza ucznia w podstawy odbioru dzieła sztuki, i poleceniami ukierunkowującymi interpretację.

Naprzemienny układ przystępnie napisanych partii wykładowych, okienek z wiadomościami encyklopedycznymi bądź ciekawostkami, interesujących i nieschematycznych streszczeń utworów. Taki kształt książki nawiązuje do dobrze uczniom znanej formy hipertekstu. Atrakcyjna, a zarazem prosta i przejrzysta forma ułatwia percepcję materiału i pracę z książką.

Opis

Pakiet stanowi zestaw 2 produktów:

1. J.Polski LO 2 Przeszłość i dziś podr cz.1 ZPiR
2. Przeszłość i dziś. Język polski. Podręcznik. Klasa 2. Część 2. Szkoła ponadpodstawowa. Liceum i technikum.
 

Szczegóły

Tytuł
Pakiet podręczników: Przeszłość i dziś. Część 1 i 2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Liceum i technikum. Klasa 2. Język polski.
Podtytuł
Pakiet podręczników: Przeszłość i dziś. Część 1 i 2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Liceum i technikum. Klasa 2. Język polski.
Wydawnictwo
Rodzaj
Pakiet
EAN
0000000000415

Recenzje

Brak recenzji
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Twoja recenzja
Twoja ocena:
Dziękujemy za dodanie opinii!
Pojawi się po weryfikacji administaratora.
Dodałeś produkt do koszyka
Pakiet podręczników: Przeszłość i dziś. Część 1 i 2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Liceum i technikum. Klasa 2. Język polski. - Ewa Paczoska, Aleksander Nawarecki, Dorota Siwicka
Pakiet podręczników: Przeszłość i dziś. Część 1 i 2. Zakres podstawowy i rozszerzony. Liceum i technikum. Klasa 2. Język polski.
Ewa Paczoska, Aleksander Nawarecki, Dorota Siwicka
129,21 zł
Przejdź do koszyka
129,21 zł
Rabaty do 45% non stop Rabaty do 45% non stop
Ponad 200 tys. produktów Ponad 200 tys. produktów
Bezpieczne zakupy Bezpieczne zakupy
Tami
O firmie
Dane firmowe
dobraksiazka.pl
ul. Starołęcka 7
61-361 Poznań [email protected]
Poczta polska DPD Orlen Paczka InPost
Przelewy24 BLIK VISA MASTERCARD PAYPO