39.69
Książki
Grupakulturalna.pl
Patrzenie i widzenie w kontekstach kulturoznawczych
Wydawnictwo:
Grupakulturalna.pl
Oprawa: Miękka
Opis
Spośród wszystkich zwrotów i przełomów humanistyki to właśnie ten ?obrazowy? (ikoniczny/wizualny/piktorialny) opisuje się najczęściej we współczesnych badaniach nad kulturą. Na przecięciu podejścia kulturoznawczego i antropologicznego prężnie rozwijają się antropologie: obrazu, wizualności, wizualna, mediów, kultury wizualnej. Proponowana w tomie refleksja w centrum ustawia jednak nie obraz, ale człowieka ? to on patrzy i widzi w pewien sposób, uwarunkowany kontekstem kulturowym, historycznym, społecznym i medialnym. Analizie poddane są zarówno praktyki oraz teksty kultury, jak i dyskurs na ich temat ? takie ujęcie pozwoliło na uporządkowanie zagadnienia w trzech częściach: ?Antropologia / historia kultury?, ?Teksty kultury? i ?Media w kulturze?.
Szczegóły
Tytuł
Patrzenie i widzenie w kontekstach kulturoznawczych
Wydawnictwo
Rok wydania
2016
Oprawa
Miękka
Ilość stron
391
Format
15.0x21.0
Języki
polski
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788394420260
Dodałeś produkt do koszyka
Patrzenie i widzenie w kontekstach kulturoznawczych
39,69 zł
Recenzje