55.7
                                            Książki
                                            WAM
                                        
                                        Pedagogika towarzyszenia.
                                                                                                            Wydawnictwo:
                                                                                                        
                                                                                                                                                                                                                                            
                                                            WAM
                                                        
                                                                                                                                                                                                                                                                                            
                                                
                                                                                                                                                    Oprawa: broszurowa
                                                                                            Opis
                                Zbigniew Marek bada możliwość nowego spojrzenia na myśl pedagogiczną z perspektywy duchowości i pedagogii ignacjańskiej. Posługując się założeniami, na których oparte zostają badania jakościowe oraz techniką analizy strukturalnej, analizuje wypowiedzi trzech jezuitów opowiadających o swych doświadczeniach wychowawczych. W wyniku przeprowadzonych analiz i zestawienia ich z posiadaną wiedzą pedagogiczną formułuje zasady teorii pedagogiki towarzyszenia. Zwraca przy tym uwagę na rolę kultury oraz religii w osiąganiu przez człowieka dojrzałości. W swych badaniach autor wskazuje na znaczenie poznania religijnego w poszukiwaniu przez wychowanka odpowiedzi na egzystencjalne pytania. Podkreśla, że sprzyjają temu nawiązywane przez niego relacje z naturą, otoczeniem, innymi osobami oraz z samą Transcendencją, co wskazuje na znaczenie dla procesów wychowania nie tylko oddziaływań pedagogicznych, psychologicznych czy społecznych, ale także religijnych. Autor wykazuje przy tym, że chrześcijaństwo nie tylko nie ogranicza możliwości rozwoju osoby, ale je ubogaca.
Z recenzji prof. dr. hab. Marka Sokołowskiego SJ
Książka Pedagogika towarzyszenia stanowi istotny wkład do współczesnego dyskursu pedagogicznego. Zbigniew Marek, znamienity przedstawiciel katolickiej pedagogiki religii, definiuje wychowanie z perspektywy idei towarzyszenia. W swoim podejściu reaktywuje podstawowe kategorie pedagogiki humanistycznej. Jego koncepcja jest apologią podmiotowości uczestników wychowania i ich samostanowienia. Relacja wychowawcza zakłada aktywne uczestnictwo jej aktorów, odrzuca natomiast wszelkie próby autorytarnego przekazu. W swojej argumentacji Autor odwołuje się nie tylko do dorobku pedagogiki współczesnej, lecz również wykorzystuje źródła związane z tradycją religijną, a konkretnie ignacjańską (jezuicką). Zaprezentowana korelacja idei pedagogicznych jest nie tylko twórcza, lecz również stanowi formę odczarowania wychowania religijnego. Wychowanie humanistyczne i wychowanie religijne stanowią bowiem podstawę kształcenia ogólnego jest to teza, której uzasadnienie stanowi wartość dodaną monografii.
Z recenzji ks. dr. hab. Bogusława Milerskiego, prof. ChAT
                            
                        Z recenzji prof. dr. hab. Marka Sokołowskiego SJ
Książka Pedagogika towarzyszenia stanowi istotny wkład do współczesnego dyskursu pedagogicznego. Zbigniew Marek, znamienity przedstawiciel katolickiej pedagogiki religii, definiuje wychowanie z perspektywy idei towarzyszenia. W swoim podejściu reaktywuje podstawowe kategorie pedagogiki humanistycznej. Jego koncepcja jest apologią podmiotowości uczestników wychowania i ich samostanowienia. Relacja wychowawcza zakłada aktywne uczestnictwo jej aktorów, odrzuca natomiast wszelkie próby autorytarnego przekazu. W swojej argumentacji Autor odwołuje się nie tylko do dorobku pedagogiki współczesnej, lecz również wykorzystuje źródła związane z tradycją religijną, a konkretnie ignacjańską (jezuicką). Zaprezentowana korelacja idei pedagogicznych jest nie tylko twórcza, lecz również stanowi formę odczarowania wychowania religijnego. Wychowanie humanistyczne i wychowanie religijne stanowią bowiem podstawę kształcenia ogólnego jest to teza, której uzasadnienie stanowi wartość dodaną monografii.
Z recenzji ks. dr. hab. Bogusława Milerskiego, prof. ChAT
Szczegóły
Rok wydania
                                            2017
                                        Oprawa
                                            broszurowa
                                        Format
                                            15,6x23,2 cm
                                        ISBN
                                            9788376143330
                                        EAN
                                            9788376143330
                                        Kraj produkcji
                                            PL
                                        Producent
                                            
                                                Wydawnictwo WAM
                                                
                                                    
                                                    
                                                
                                            
                                        Dodałeś produkt do koszyka
        
                        
                        
                            Pedagogika towarzyszenia.
                        
                    
                                            
                    
                    
                    55,70 zł
                                            
                                                    
Recenzje