Picto Rush (370978)
Wiek: 10+
Zapłać za 30 dni
Opis
Potasuj karty i ułóż je w stos. Rozdaj każdemu z graczy po 1 ołówku i kartce z tabelką do rysowania. Połóż planszę punktacji na stole. Niech każdy gracz wybierze swój pionek. Zapiszcie kolory swoich pionków w lewym górnym rogu tabelki do rysowania. Połóż dzwonek na stole w zasięgu wszystkich graczy. Na każdej karcie znajduje się 20 słów podzielonych na 4 kolory. Lektor sprawdza, na którym kolorowym polu znajduje się jego pionek. W każdej rundzie pionek gracza wskazuje kolor słów do wykorzystania. Lektor umieszcza 4 kart w stojaku. Muszą na siebie zachodzić w taki sposób, aby każde słowo wskazywało jedną z liczb od 1 do 20 oraz aby wszystkie słowa były tego samego koloru. Lektor odczytuje głośno 20 słów w tempie 1 słowa na sekundę!
Podczas gdy lektor w jednym ciągu odczytuje swoją listę, gracze szybko gryzmolą proste rysunki w odpowiednich ramkach na kartce, aby później przypominały im słowa. Gdy zostanie odczytane 20 słów, Lektor kolejno odpytuje graczy w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara. Lektor zadaje pytania w stylu: Co było pod numerem X? (X to jedna z liczb od 1 do 20). Gdy gracz zna właściwą odpowiedź, otrzymuje 2 punkty i przesuwa swój pionek o 2 pola na planszy. Jeśli odpowiedź była zła LUB gracz nie pamiętał słowa i powiedział pas, nie otrzymuje punktów. W tym momencie, kto pierwszy uderzy w dzwonek, może udzielić odpowiedzi. Otrzymuje za nią 1 punkt. Jednak jeśli się pomyli, traci 1 punkt, a inny gracz może próbować udzielić odpowiedzi. Gra kończy się, gdy każdy z graczy raz pełnił rolę Lektora. Wygrywa gracz z największą liczbą punktów.
Od 10. roku życia.
Recenzje