Pięć Klanów
Wiek: 14+
Zapłać za 30 dni
Opis
W tej strategicznej grze gracze będą musieli podejmować wiele ważnych decyzji, które wymagają od nich więcej niż od standardowych gier typu worker-placement. Wszystko dlatego, że tym razem robotnicy znajdują się od razu na planszy, a naszym zadaniem jest ich sprawne i efektywne przemieszczanie.
Oazy, wioski, targowiska i wiele różnorodnych miejsc tylko czeka, aż przybędą do nich nowi pracownicy - członkowie plemion. A to jak, kiedy i gdzie ich przeniesiesz wpływa bezpośrednio na to, czy wygrasz, czy raczej poniesiesz klęskę.
Planując zwycięską strategię nie możesz zapominać o potężnych magicznych istotach - Dżinach. Jeżeli Ty ich nie wykorzystasz, to przeciwnicy z pewnością użyją ich potężnych mocy i doprowadzą do Twojej zguby. Zawsze miej ich na oku, jeżeli rzeczywiście liczysz na przejęcie Sułtanatu.
Pięć Klanów to gra z bardzo wysoką jakością komponentów, jasną i przejrzystą instrukcją i mechaniką, która oferuje wiele dróg prowadzącch do zwycięstwa. Przemieszczanie pionków nie tylko wpływa na to, czy Ty otrzymasz punkty, ale także zmienia ustawienie planszy dla przeciwników. Często trzeba zastanowić się nad tym, czy warto zrobić coś dla siebie, czy tym razem zrobić coś przeciwko innym.
Zawartość pudełka:
- worek drewnianych pionków (16 żółtych, 18 czerwonych, 18 niebieskich, 18 zielonych i 20 białych)
- 96 monet zwycięstwa
- 54 karty surowców (44x68 mm)
- 30 płytek Sultanatu Naqala
- 22 karty Dżinów (80x80 mm)
- 12 palm
- 10 pałaców
- 5 kart kolejności w turze
- 2 zestawy znaczników (11 wielbłądów i 2 znaczniki tur)
- 2 zestawy znaczników (8 wielbłądów i 1 znacznik tury)
- 1 instrukcja
- 1 tor punktacji
- 1 znacznik licytacji
- 1 znacznik kolejności w turze
Liczba graczy: 2 - 4
Wiek: 14+
Czas rozgrywki: około 40 - 80 minut
Recenzje