33.8
Książki
Adam Marszałek
Po co etyka pedagogom?
Wydawnictwo:
Adam Marszałek
Oprawa: miękka
Opis
„Waga podjętej tematyki wynika już choćby stąd, że nic da się wyręczyć podmiotów s tery publicznej z odpowiedzialności etycznej w trybie przygotowania kodeksów działań na różnych polach profesjonalnych zaangażowań, nic tylko pedagogicznych. Tu trafnie jest wykorzystane odniesienie do klasycznych już rozważań Leszka Koi akowski ego z tomu Kultura i fetysze, z jego kapitalnego eseju Etyka bez kodeksu.
Warto podkreślić [...], że książka zawiera teksty grona autorów przekrojowo usytuowanych w humanistyce polskiej oraz w obrąbie podziałów subdyscyplinamych w samej pedagogice. Mamy tu pedagogów, kulturoznawców. psychologów, filozofów i socjologów, a w obrąbie z kolei samych dyscyplin pedagogicznych przedstawicieli chociażby pedagogiki pracy, pedagogiki ogólnej, socjologii edukacji, pedeutologii czy historii wychowania i pedagogiki wychowawczej, a w innym jeszcze podziale obecne są stanowiska pedagogiki katolickiej, pedagogiki konserwatywnej, liberalnej i krytycznej. Mamy także odniesienia międzynarodowe, z uwzględnieniem doświadczeń skandynawskich. Tematycznie wyróżnia się poza refleksją ogólnoteoretyczną odniesienie do sytuacji działania nauczycielskiego i trudno temu nic przyklasnąć”.
Z recenzji wydawniczej prof. zw. dr. hab. Lecha Witkowskicgo
Warto podkreślić [...], że książka zawiera teksty grona autorów przekrojowo usytuowanych w humanistyce polskiej oraz w obrąbie podziałów subdyscyplinamych w samej pedagogice. Mamy tu pedagogów, kulturoznawców. psychologów, filozofów i socjologów, a w obrąbie z kolei samych dyscyplin pedagogicznych przedstawicieli chociażby pedagogiki pracy, pedagogiki ogólnej, socjologii edukacji, pedeutologii czy historii wychowania i pedagogiki wychowawczej, a w innym jeszcze podziale obecne są stanowiska pedagogiki katolickiej, pedagogiki konserwatywnej, liberalnej i krytycznej. Mamy także odniesienia międzynarodowe, z uwzględnieniem doświadczeń skandynawskich. Tematycznie wyróżnia się poza refleksją ogólnoteoretyczną odniesienie do sytuacji działania nauczycielskiego i trudno temu nic przyklasnąć”.
Z recenzji wydawniczej prof. zw. dr. hab. Lecha Witkowskicgo
Szczegóły
Rok wydania
2007
Oprawa
miękka
Ilość stron
377
ISBN
8374417518
Rodzaj
Książka
EAN
9788374417518
Data premiery
2011-05-01
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwo Adam Marszałek
Dodałeś produkt do koszyka

Po co etyka pedagogom?
33,80 zł
Recenzje