29
Książki
Śląsk
Poczucie alienacji a użytkowanie mediów
W poszukiwaniach nowych obszarów zastosowania teorii uzytkowania i gratyfikacji
Wydawnictwo:
Śląsk
Oprawa: Miękka
Opis
Siła mediów w życiu jednostek oraz możliwość zaspokajania przez nie fundamentalnych potrzeb skłaniają do podjęcia poszukiwań nad związkami pomiędzy poczuciem alienacji a użytkowaniem środków masowego przekazu, czemu poświęcono niniejszą książkę. Poszukiwania ukierunkowane zostały na określenie roli, jaką pełnią media w życiu jednostek miejsce w zaspokajaniu potrzeb tych osób. Interesujące wydaje się na ile media zastępują osobom wyalienowanym aktywność rzeczywistą i kontakt interpersonalny, efektywnie zaspokajając fundamentalne potrzeby, a na ile ich rola jest znacząca w życiu osób zaangażowanych społecznie, silnych wewnętrznie i odczuwających wsparcie. Ponadto, w badaniach określono sposoby użytkowania mediów przez te jednostki, penetrując empirycznie płaszczyzny takie jak zaufanie do mediów, częstotliwość i czas ich użytkowania, alternatywne dla mediów źródła zaspokajania potrzeb oraz preferowaną przez odbiorców tematykę przekazów. Intencją autorki w procesie projektowania prezentowanych badań było nie tylko określenie roli, jaką media pełnią w życiu jednostek z różnym poziomem poczucia alienacji, ale, idąc dalej, refleksja nad ich funkcją w kontekście procesów budowania społeczeństwa obywatelskiego w Polsce.
Szczegóły
Tytuł
Poczucie alienacji a użytkowanie mediów
Podtytuł
W poszukiwaniach nowych obszarów zastosowania teorii uzytkowania i gratyfikacji
Autor
Turska-Kawa Agnieszka
Wydawnictwo
Rok wydania
2011
Oprawa
Miękka
Ilość stron
246
Format
16.0x23.5cm
Języki
polski
ISBN
9788371647109
Rodzaj
Książka
EAN
9788371647109
Kraj produkcji
PL
Producent
„ŚLĄSK” SP. Z O.O. WYDAWNICTWO NAUKOWE
Dodałeś produkt do koszyka

Poczucie alienacji a użytkowanie mediów
29,00 zł
Recenzje