88.84
Prawo finansowe
Wolters Kluwer
Podatki w branży FMCG i e-commerce
Wydawnictwo:
Wolters Kluwer
Oprawa: miękka
88,84 zł
Cena rekomendowana: 99,00 zł
Cena okładkowa/rekomendowana przez wydawcę/producenta.
Produkt chwilowo niedostępny
Powiadom o dostępności
Opis
Publikacja omawia kwestie podatkowe związane z szeroko pojętym sektorem FMCG (Fast Moving Consumer Goods), oferującym głównie produkty szybkozbywalne, zaspokajające podstawowe potrzeby konsumenta takie jak żywność, napoje, kosmetyki i środki czystości. Ze względu na dynamikę tej branży oraz jej powszechność i różnorodność, w polskim prawie trudno o proste i jednoznaczne regulacje, które pozbawiłyby przedsiębiorców wątpliwości dotyczących zasad opodatkowania w sektorze FMCG.
W książce przedstawiono m.in. kwestie dotyczące:
- opodatkowania handlu FMCG na gruncie VAT,
- opodatkowania handlu e-commerce,
- opodatkowania akcji promocyjnych,
- obciążeń fiskalnych w branży FMCG.
Autorzy analizują, m.in. zmiany wynikające z wprowadzenia:
- opłaty cukrowej,
- opłaty od napojów alkoholowych o pojemności nieprzekraczającej 300 ml – tzw. małpek,
- nowej matrycy stawek VAT,
- wiążących informacji stawkowych (WIS),
- kas rejestrujących on-line,
- e-paragonów.
W opracowaniu zawarto również omówienie praktycznych problemów z ich właściwym przyporządkowaniem na przykładzie case study, z uwzględnieniem rozstrzygnięć Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej i polskich sądów administracyjnych.
Adresaci: Książka jest przeznaczona dla specjalistów zajmującym się prawem podatkowym (doradców podatkowych, biegłych rewidentów, księgowych, adwokatów, radców prawnych, pracowników administracji skarbowej) oraz przedsiębiorców działających w sektorze FMCG.
W książce przedstawiono m.in. kwestie dotyczące:
- opodatkowania handlu FMCG na gruncie VAT,
- opodatkowania handlu e-commerce,
- opodatkowania akcji promocyjnych,
- obciążeń fiskalnych w branży FMCG.
Autorzy analizują, m.in. zmiany wynikające z wprowadzenia:
- opłaty cukrowej,
- opłaty od napojów alkoholowych o pojemności nieprzekraczającej 300 ml – tzw. małpek,
- nowej matrycy stawek VAT,
- wiążących informacji stawkowych (WIS),
- kas rejestrujących on-line,
- e-paragonów.
W opracowaniu zawarto również omówienie praktycznych problemów z ich właściwym przyporządkowaniem na przykładzie case study, z uwzględnieniem rozstrzygnięć Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej i polskich sądów administracyjnych.
Adresaci: Książka jest przeznaczona dla specjalistów zajmującym się prawem podatkowym (doradców podatkowych, biegłych rewidentów, księgowych, adwokatów, radców prawnych, pracowników administracji skarbowej) oraz przedsiębiorców działających w sektorze FMCG.
Kraj produkcji: PL
Producent:
Wolters Kluwer Polska sp. z o.o
ul. Przyokopowa 33
01-208 Warszawa (PL)
tel: +48 801 04 45 45
email: [email protected]
Szczegóły
Tytuł
Podatki w branży FMCG i e-commerce
Wydawnictwo
Wydanie
1
Rok wydania
2020
Oprawa
miękka
Ilość stron
152
Języki
polski
ISBN
9788382231724
Język oryginału
polski
Redakcja
Łuczak Sławomir
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788382231724
Kraj produkcji
PL
Producent
Wolters Kluwer Polska sp. z o.o
Dodałeś produkt do koszyka

Podatki w branży FMCG i e-commerce
88,84 zł
Recenzje