79
Pozostałe
GWP
Podstawy komunikacji społecznej
Wydawnictwo:
GWP
Oprawa: Miękka
Opis
Recenzje wydawnicze: prof. dr hab. Marek Tokarz, prof. dr hab. Dariusz Doliński
Czy o teorii komunikacji można pisać tak, aby nie zanudzić czytelnika, w sposób interesujący, dowcipny, lecz zarazem kompetentny? Wydaje się to prawie niemożliwe, a jednak Griffinowi się to udało. W swojej książce przedstawił on trzydzieści dwie koncepcje teoretyczne dotyczące szeroko pojętej komunikacji, ukazując ich zalety i wady, możliwości i ograniczenia. Dzięki temu przeglądowi każdy, kto docenia wagę słowa, lub choćby znaczenie skutecznego przekazywania informacji, zdobędzie umiejętność swobodnego poruszania się w tym obszarze zagadnień. Podręcznik ten przyda się zatem nie tylko studentom ? powinni po niego sięgnąć psychologowie, socjologowie, lingwiści, kulturoznawcy, dziennikarze, twórcy reklam, nauczyciele, a także politycy.
Omawiana pozycja jest obszernym przeglądem wybranych teorii komunikacji, na podstawie których prezentowane są kolejno:
komunikacja międzyludzka
komunikacja w grupie i komunikacja publiczna
komunikacja masowa
kulturowy kontekst komunikacji
oraz próba integracji koncepcji wyjaśniających zjawisko porozumiewania się.
Każdy rozdział zakończony jest autorską krytyką przedstawionej teorii oraz odesłaniem czytelnika do innych prac zajmujących się omawianymi obszarami.
Czy o teorii komunikacji można pisać tak, aby nie zanudzić czytelnika, w sposób interesujący, dowcipny, lecz zarazem kompetentny? Wydaje się to prawie niemożliwe, a jednak Griffinowi się to udało. W swojej książce przedstawił on trzydzieści dwie koncepcje teoretyczne dotyczące szeroko pojętej komunikacji, ukazując ich zalety i wady, możliwości i ograniczenia. Dzięki temu przeglądowi każdy, kto docenia wagę słowa, lub choćby znaczenie skutecznego przekazywania informacji, zdobędzie umiejętność swobodnego poruszania się w tym obszarze zagadnień. Podręcznik ten przyda się zatem nie tylko studentom ? powinni po niego sięgnąć psychologowie, socjologowie, lingwiści, kulturoznawcy, dziennikarze, twórcy reklam, nauczyciele, a także politycy.
Omawiana pozycja jest obszernym przeglądem wybranych teorii komunikacji, na podstawie których prezentowane są kolejno:
komunikacja międzyludzka
komunikacja w grupie i komunikacja publiczna
komunikacja masowa
kulturowy kontekst komunikacji
oraz próba integracji koncepcji wyjaśniających zjawisko porozumiewania się.
Każdy rozdział zakończony jest autorską krytyką przedstawionej teorii oraz odesłaniem czytelnika do innych prac zajmujących się omawianymi obszarami.
Szczegóły
Rok wydania
2003
Oprawa
Miękka
Ilość stron
566
Format
17.0x24.0cm
Języki
polski
ISBN
83-89120-14-3
Język oryginału
angielski
Tłumacze
Kubińscy Wojciech i Olga
Tytuł oryginału
A first Look at Comunication Theory
Rodzaj
Książka
EAN
9788389120144
Kraj produkcji
PL
Producent
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Elżbieta Zubrzycka
Dodałeś produkt do koszyka

Podstawy komunikacji społecznej
79,00 zł
Recenzje