42
Polityka
Adam Marszałek
Polityka medialna Dani Norwegii i Szwecji
Analiza porównawcza interwencji państwa w systemy telewizyjne
Opis
Książka poświęcona jest zagadnieniom, które także żywo dyskutowane są w Polsce w kontekście naszej ustawy medialnej i pozycji Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz odpowiednio rad nadzorczych radia i telewizji publicznej. Brakuje natomiast wiedzy medioznawczej, jak zagadnienia medialne są traktowane w innych krajach, szczególnie w tych, które mają i silnie rozbudowaną sferę publiczną, i tradycje pomocy państwowej w dziedzinie kultury. Problematykę polityki medialnej autor umieszcza w kontekście dylematów współczesnej regulacji rynku audiowizalnego. Od zagadnień związanych z politologicznym kontekstem w zakresie mediów przechodzi do analizy kwestii dotyczących współczesnej telewizji, ukazuje związki między tym medium, polityką i widzem (przez pryzmat praktyk w krajach skandynawskich), przedstawia sposoby regulacji i oceny telewizji oraz strategie działania.Jest to praca interdyscyplinarna, zredagowana przejrzyście, konsekwentna w analizie, uporządkowana tematycznie, logicznie i merytorycznie powiązana. Ze względu na klarowny język, obrazowy charakter opisywanych problemów oraz wykorzystaną literaturę przedmiotu jest to publikacja ze wszech miar warta rekomendacji. Adresowana jest do środowiska zarówno medioznawców, politologów, jak i mediów; może także stanowić źródło inspiracji dla praktyków medialnych i polityków.Z recenzji wydawniczejprof. dr. hab. Tomasza Gobana-Klasa
Szczegóły
Tytuł
Polityka medialna Dani Norwegii i Szwecji
Podtytuł
Analiza porównawcza interwencji państwa w systemy telewizyjne
Autor
Michał Głowacki
Wydawnictwo
Seria
NAUKA O KOMUNIKOWANIU
Rok wydania
2011
Oprawa
Miękka
Ilość stron
340
Format
15.5x22.0cm
Języki
polski
ISBN
9788362363391
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788362363391
Data premiery
2012-02-27
Dodałeś produkt do koszyka
Polityka medialna Dani Norwegii i Szwecji
42,00 zł
Recenzje